Dringend dakherstelling nodig, hoe werken versnellen?

Santitia
Topic Starter
Berichten: 48

Dringend dakherstelling nodig, hoe werken versnellen?

#1 , 03 jun 2018 20:32

2 jaar geleden had mijn buurvrouw last van een lek in ons gezamenlijk dak. Dit is toen snel hersteld en geregeld via verzekering. De dakwerker zei toen dat het dak volledig dient vervangen re worden. Sinds een jaar vertoont de gang en mijn inkomhall in mijn appartement over heel de muur grote blazen. De nieuwe syndicus al meermaals verwittigd maar op mails reageer hij niet en aan de telefoon belooft hij offertes. Mijn zekeringenkast en nieuwe parlefoon zitten in deze muur en het ziet er echt niet goed uit. Ik maak me grote zorgen. Het ruikt ook niet meer fris en als ik niet alles constant opzet krijg ik zwarte uitslag op mijn muren. Wat kan ik ondernemen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
observer
Berichten: 109

#2 , 03 jun 2018 21:13

vraag op de dagorde zetten van de algemene vergadering..

Een professionele syndicus antwoord niet op brieven ( geleerd van, hun advocaten) en telefonisch zijn ze ook al niet meer te bereiken ( enkel voicemail, want " alle medewerkers zijn druk bezig " )
Kosten van dat antwoordapparaat worden ons aangerekend

Santitia
Topic Starter
Berichten: 48

#3 , 03 jun 2018 21:27

Stond al op de dagorde van de vorige vergadering. Ik ben momenteel de enigste met natte muren omdat ik onder het dak woon. Heb de indruk dat de rest deze grote kost zolang mogelijk willen uitstellen. Ik wil het opgelost zien. Eventueel via tijdelijke “oplapping”. In 2020 moet het toch gebeuren ivm isolatie wet niet?

Reclame

adsummam
Berichten: 581

#4 , 03 jun 2018 23:15

Aangetekende brief met ingebrekestelling (datum), daarna in handen geven van advocaat.

Mogelijk kunt u (= uw advocaat) overwegen een deel van de schade ten laste te leggen van de syndicus wegens zijn laattijdige reactie.

SYN
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#5 , 05 jun 2018 22:05

Indien het dak al voldoende geïsoleerd is moet er aan het dak niets gebeuren.

Als het al op de dagorde stond en de vergadering beslist dat de syndicus hiervoor niets moet ondernemen (bij wijze van spreken) hoop ik dat u op die agendapunt negatief heeft gestemd.

Zwarte uitslag op je muren? Dat het niet meer fris ruikt? Zo te lezen heeft u een probleem met condens. Goed dat u de ruimtes al verlucht....

Dus op de muren van de gang en de inkomhal; meer bepaald de muur waar de zekeringskast en de parlofoon hangen: Is dit een binnenmuur? Is er een stijgleiding achter de muur? Af- en toevoer water aan deze muren? Is de badkamer achter deze muur? Is de oorzaak van de schade daadwerkelijk een lek in het dak?

Ik vind het raar dat de syndicus die instaat voor de gemeenschappelijke delen van het gebouw om offertes zal opvragen ter herstelling van (gevolg)schade binnen een privatief appartement. Moet de eigenaar dit niet voorleggen?

Ik zou eerst beginnen te zoeken naar de oorzaak. Indien oorzaak niet gekend of duidelijk is: Vragen aan de syndicus om een lekopzoeking te laten uitvoeren (Opgepast daar dit kosten zal meebrengen) daar u van mening bent dat het via het dak komt.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”