elektrische motor in de tuin

zwemplezier
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

elektrische motor in de tuin

#1 , 03 jun 2018 07:39

Buren hebben tijdelijk zwembad neergepoot.

Geluid van zwemmende/spelende kinderen stoort me beslist niet.

Naast die tobbe staan motoren te draaien, 7/7 24/24, vlak naast onze afscheiding.Dat is wel storend, zeker op stille momenten.

Is er een reglement? Ik vind alleen regelgeving rond permanente zwembaden.
En, sowieso, is het nodig dat zo'n zwembad 24/7 "gemotoriseerd" moet worden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 03 jun 2018 11:19

Dit zal het standaard reglement van geluidsoverlast zijn.

En 24/7 op hoeft niet, 20 uur per dag is voldoende, maar voor het gemak kan men die 4 uur extra er gewoon bij nemen.

Duck@
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 jun 2018 11:26

Waarom doe je je buur geen geluidsisolatie kado?.....Een buren ruzie kan slopend zijn

Reclame

LeenW
Berichten: 12824

#4 , 03 jun 2018 11:27

Eerst en vooral, praat er eens over met uw buur. Pas daarna moet je aan de juridische weg denken.

zwemplezier
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 04 jun 2018 02:22

Heb 't vriendelijk gevraagd (en benadrukt dat het zwemplezier geen enkele hinder vormt): sinds vannacht is de motor uit.

Die 20u/d vond ik overigens nergens: zag wel: pomp minstens 2x aantal gezwommen uren en verwarming 'indien nodig'.

De mensen wonen er net, ik ben erg blij dat het opgelost is. Overdag hoor ik spelende kinderen, 's nachts de vogeltjes. Prima!

Voordien woonde er 20 jaar lang een despoot. De buur-andere-kant is gevlucht. Ikzelf maakte ook aanstalten om te vluchten, net op tijd vertrok het geweld.
Inderdaad: buren is wat geven-en-nemen, burenruzie is extreem slopend.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#6 , 04 jun 2018 21:50

Heb 't vriendelijk gevraagd (en benadrukt dat het zwemplezier geen enkele hinder vormt): sinds vannacht is de motor uit.
Beste oplossing inderdaad. :-)
Die 20u/d vond ik overigens nergens: zag wel: pomp minstens 2x aantal gezwommen uren en verwarming 'indien nodig'.
Bron: mijzelf.
Bron van mijzelf: de ervaring die ik heb na al verschillende opzetzwembaden gehad te hebben, en verschillende soorten filters.
Producten alleen helpen niet, water mag quasi nooit stilstaan of je hebt bijna direct last van algen in je water.

Maar goed, blij dat het opgelost is.

zwemplezier
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#7 , 05 jun 2018 04:00

Even door spleten van schutting geloerd. Het is een verwarming op basis van airco-principe. De filter stond wel aan: nauwelijks hoorbaar.
Verwarming heeft één nacht uitgestaan. Nu staat het weer irritant te loeien. 's Zomers zijn de ochtenden heerlijk. Nu is de tuin ontoegankelijk en ik hou alle ramen dicht. Je wordt er gek van.
Blaatpraat: of permanent verwarmen nu noodzakelijk is of niet: je hebt ook buren...

Blaatpraat
Berichten: 3793

#8 , 06 jun 2018 12:56

Blaatpraat: of permanent verwarmen nu noodzakelijk is of niet: je hebt ook buren...
Ik spreek over filteren, niet over verwarmen.
Verwarming is geen noodzaak om een zwembad te hebben.
Daarnaast heb je ook verwarming die passief opwarmt (onderdelen die je op de uitgang van de filter plaatst), als het puur de verwarming is die veel lawaai maakt, kun je dit misschien eens voorstellen aan je buur?

zwemplezier
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#9 , 08 jun 2018 18:22

vreugde was van korte duur. nu ratelt het weer 24/24. is de verwarming. de filter is stil.
inmiddels uitgeplozen dat zwembad (tijdelijk of permanent) op 2m van buren moet liggen.
vgd week nog één keer proberen te praten. indien nog steeds nop, tja, dan moet het weg.
voor die kinderen is dat het ergst. die zwempret stoort me zeker niet...

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”