Stacaravan van buren

Mirsu
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Stacaravan van buren

#1 , 02 jun 2018 15:55

Een van mijn buren heeft een stacaravan in zijn tuin gezet, voor permanente bewoning van familielid. Ik heb hierover contact opgenomen met de gemeente, en deze hebben een vaststelling ter plekke gedaan. Er is een overtreding vastgesteld, en een brief gestuurd om de stacaravan te verwijderen. Na drie maanden is er niets gebeurd, in tegendeel, de buurman laat nog een houten terras aan de stacaravan monteren. De eigenaar / toekomstige bewoner weten dat ze geen vergunning hebben voor de stacaravan (ruim 8 m breed en 3 m diep). De gemeente geeft geen reactie, wellicht omdat het dossier de reeds vertrokken omgevingsambtenaar niet is overgedragen danwel dat de nieuwe ambtenaar hier nog geen tijd heeft aan besteed.

Ik heb nu weer via mail en aangetekend schrijven de gemeente gerappelleerd. Tevens heb ik de provinciale dienst nu aangeschreven.

Wat kan ik nog doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 02 jun 2018 16:42

De burgemeester zelf aanschrijven (aangetekend) .In oktober zijn het immers verkiezingen en dan zijn ze wel wat actiever in die zaken.

ChristophePaus
Berichten: 453
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 jun 2018 00:09

Op welke manier en in welke mate heb jij zelf last van deze caravan?

Reclame

jef007
Berichten: 1683

#4 , 03 jun 2018 10:19

en HOE weet jij dat het voor PERMANENTE bewoning is?

Mirsu
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 03 jun 2018 14:10

Jef007 - de toekomstige bewoner heeft me dit zelf verteld. Het is ook een stacaravan van rui. 9 a 10 meter breed en 2 meter diep. Een gevaarte dus. Dit hoort niet in een woongebied.

Mirsu
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 03 jun 2018 14:17

Aan Christophe paus - last...
(1) er werd me niet gevraagd of ik eens ben met het plaatsen van de stacaravan. Met een uitvlucht (moesten iets over mijn terrein verplaatsen) zijn ze bij mijn aannemer geweest, nu zit ik met een ravage op mijn terrein. Een berg grond is verplaatst, en kiezel en teelaarde zijn hierdoor gemengd. Plus de schutting is beschadigd. Nu heb ik ze weer betrapt dat ze via mijn mijn terrein een terras aan het bouwen zijn. Zonder toestemming weer over mijn terrein.
(2) ik mag uitkijken op de stacaravan. Niet zo mooi uitzicht.
(3) het feit dat men zo weinig respect heeft voor mijn eigendomsrecht en genot van mijn terrein en woning belooft niet veel goeds voor samenleven in de buurt.

Ik ben voor het principe leven en laten leven, maar het is wel erg egoïstisch om zo maar een stacaravan in de tuin te zetten, en de rechten en fatsoen van anderen zomaar naast he neer te leggen.

Franciscus
Berichten: 38599

#7 , 03 jun 2018 16:53

U zal de buren moeten aanspreken voor de schade die ze aan uw eigendom hebben aangebracht.
De afsluitingen terug goed aanbrengen ( factuur ook naar hen)

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”