Burenruzie

Nanske pauwels
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Burenruzie

#1 , 01 jun 2018 08:58

Sinde een goed 2 a 3 jaar hebben wij ruzie met onze buurman die 60 plus en alleenstaand is.
Sinds 2 jaar stuurt hij de hele tijd de politie naar ons. In het begin was het dat we met de stoelen aan t schuiven waren. Dan waren we zo gezegd met de deuren aan t gooien, we zouDen de trap opstormen terwijl wij altijd rustig naar boven gaan. Sinds 1jaar en half blaft onze hond ineens te veel.
Ik heb deze honde al 5jaar en tot een jaar en half terug had ik 2 jack russels en dat terwijl er rondom honden de hele dag Door blaffen en hij daar niet de politie voor belt. In de week zijn ze alweer hier geweest. Alweer zogezegd over de hond terwijl mijne bijna de hele dag binnen is geweest.
Dit zijn pesterijen van hem en wil graag weten wat ik er aan zou kunnen doen. Dit begint de spuigaten uit te lopen. We hadden in t begin buurbemiddeling ingeschakeld daar werkte hij niet aan mee. Hij negeerde dat zelfs compleet. Maakt zich altijd onder de voeten uit als hij ons ziet want we moesten maar eens iets kunnen zeggen.
Dit is allemaal na aangifte van ons toen hij zijn agressieve zoon die al in de gevangenis heeft gezeten op ons af had gestuurd. Ik heb schrik als dit blijft doorgaan dat mijn man is gaat ontploffen en hem vast gaat hebben. Dan zijn we verder van huis

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 jun 2018 10:16

Wat zegt de politie zelf hiervan? Die gaan toch ook niet gelukkig zijn dat die buurman hen onnodig optrommelt? Kan je de wijkagent niet inschakelen om hierin te bemiddelen?

Burenruzies zijn altijd "lastige" zaken. Puur juridisch gezien heeft uw buurman het recht om bij geluidsoverlast de politie in te schakelen, ook meerdere keren. Langs de andere kant mag het uiteraard geen pesten worden (zoals hier het geval lijkt te zijn).

Als de buurman de politie nog eens op u afstuurt, vraag die mensen dan vriendelijk om even binnen te komen, leg hen de situatie uit, en vraag hen wat u het beste doet om dit in de toekomst te vermijden.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

jef007
Berichten: 1679

#3 , 01 jun 2018 10:19

als uw hond teveel blaft, heeft hij toch het recht om de politie te sturen.
dat is hier al tientallen keren aan anderen aangeraden

Reclame

Didymus
Berichten: 2061

#4 , 01 jun 2018 10:22

Verzoening voor de vrederechter kan een volgende stap zijn. Is gratis, maar niemand kan worden verplicht op te dagen.

Als de politie nooit overlast heeft kunnen vaststellen, dan lijkt een aangifte wegens belaging mij ook een optie. Maak dan wel eerst een duidelijk overzicht van alle incidenten met tijdstip en reden.
"sowieso" schrijf je zo.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”