Ivm geluidsoverlast

Tanjamams
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ivm geluidsoverlast

#1 , 31 mei 2018 21:52

Hallo
Laat me even beginnen met het begin. Toen mijn man een stuk bouwgrond kreeg van mijn schoonouders was het hele deel waar de grond was 1 open vlakte. Nu reeds bebouwd waarvan ook ons huis.is nu een woonwijk geworden. Nu hebben ze aangrenzend aan onze tuin een terrein van gemeente aangelegd inclusief zandbak met een schommel en klimtuig in.
Je mag er met honden op maar aangelijnd en enkel van 7u smorgens tot 22u savonds erop. Nu komt het probleem...
Wij hebben een duitse herder. Mooie ren gemaakt aan de draad van scheiding tuin naar open plein. Jonge gasten komen er dus steeds lawaai houden zeker savonds rond 21u als dan ook mijn kindjes al slapen.Met een bal tegen haar hok stampen etc. Nooit werd er iets gevraagd aan ons of wij het goed vonden dat gemeente dit deed. Mensen komen er ook met hun honden om de boodschappen te laten doen en laten dit dan ook liggen.... leuk voor de kindjes die er wel komen spelen.
Pffff....
Ben het eerlijk gezegd zo beu.
Weet iemand welke stappen we kunnen ondernemen? Politie zei al dat zij niets kunnen doen :( alvast dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 31 mei 2018 22:02

In uw tuin doet u wat u wil. Op openbaar domein van de gemeente is dat de gemeente.
Ga om te beginnen met de gemeente praten - milieudienst ..als dat speelterrein vol hondendrollen ligt is dat wel een zaak voor gemeente en voor oppositie.
Want dat kan hygiënisch niet door de beugel.
Tegen uw omheining en hok voetballen ook niet - verplaatsen ren zou al kunnen helpen.
Overlast is wel degelijk vervolgbaar - GAS boete of bestuurlijk optreden politie.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”