gemeenschappelijke kosten

john.vanhauwaert
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

gemeenschappelijke kosten

#1 , 25 mei 2018 13:12

-heb een appartement met levering koud en warm water via individuelen meters
-kan echter mijn koud en warm water niet afsluiten (bijvoorbeeld voor de vervanging van een kraan) omdat de hoofdkranen vast zitten wegens ouderdom
en verkalking.
-het gaat hier wel degelijk om de hoofdkraan vôôr de meter.
-het gaat hier om achterstalllg onderhoud waardoor meerdere eigenaars getroffen zijn
-is de vervanging van bovenstaande kranen ten laste van de eigenaar of ten laste van de gemeenschap.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 25 mei 2018 15:40

Ik hoop dat je hier de kraan bedoeld die voor uw tussenmeter staat. Aan de hoofdkraan voor de hoofdmeter mag je niet komen, die is eigendom van de watermaatschappij.
Een kraan die vast zit door kalkaanslag is al jaren niet meer gebruikt, en het is een plicht van de huurder de kranen te onderhouden. Als die leiding en stuk in uw appartement zit, ben je er verantwoordelijk voor. De syndicus kan toch niet jaarlijks de rondgang van alle appartementen doen om die kraan even open en toe te doen. Wie komt de jaarlijkse meterstand van deze meter opnemen.Meer dan waarschijnlijk een maatschappij die tevens de afrekening van water en CV opmaakt (bvb Calo....l)
Verwittig die maatschappij. Ze moeten zo wie zo om de x jaren (ik denk 10 jaar) de meter vervangen door een geëikt en gereviseerd exemplaar.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”