gemeenschappelijke muur

Marinaoeyen1
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

gemeenschappelijke muur

#1 , 11 mei 2018 13:08

Beste
De naastgelegen woning werd enkele jaren geleden afgebroken, de grond die vrij kwam werd gekocht als opbrengsteigendom, men is dus niet van plan om daar de eerste 10 jaar te bouwen., dit werd mij op een niet al te vriendelijke manier verteld door de kopers.
De gemeenschappelijke muur hebben ze dmv plastiek beschermd tegen de weersomstandigheden, nu zovele jaren later scheurt die overal, met alle gevolgen vandien.
Ik heb een mailtje over deze zaak naar de scheimuurcomissie gestuurd, ze zouden dit bespreken en mij schriftelijk hiervan in kennis stellen. Ik heb tot op heden nog niets ontvangen, wel heb ik mrx aan de lijn gehad die mij zei dat de personen die de grond gekocht hebben, dat zij er moeten voor zorgen dat die muur goed afgeschermd wordt, en dat ze bovendien deze ook moeten isoleren.
Kan iemand mij hier de wettelijke tekst van bezorgen, dan kan ik dit aanhalen en komt er hopelijk zo een oplossing uit de bus.
Ik heb de huidige eigenaars hierover al enkele keren aangesproken, telkens vang ik bot, ik moet die kosten zelf maar doen, zij moeten niks, geen kosten doen om de scheimuur te vrijwaren van weersinvloeden, en dan wordt er ineens gezegd en we nemen de muur niet over, terwijl ze moeten tegenbouwen, ze mogen niet vrijstaand bouwen. Wist niet eens dat er een overname van een muur moet gebeuren, laat staan of dit binnen een bepaalde termijn moet geregeld worden.
Alle goed raad is dus meer dan welkom.

Alvast bedankt.

Marina

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5918
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 11 mei 2018 13:27

Waarom zou die muur moeten worden overgenomen als er voordien al een woning tegenaan was gebouwd? Ze zijn al mede-eigenaar van die muur!
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 11 mei 2018 13:46

Vergelijkbaar topic : viewtopic.php?t=46062
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 11 mei 2018 15:54

Bij nieuwbouw moeten zijn enkel die muuroppervlakte overnemen waar voordien nog niet was tegen gebouwd voor zover ze in die muur willen steun vinden .
Ze moeten echter de waterdichtheid garanderen gedurende de hele periode dat er nog geen huis tegenstaat.
Stap gewoon naar de vrederechter nadat je de buurman aangetekend ingebreke heb gesteld.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”