Beheersvergoeding syndicus

Pifke
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Beheersvergoeding syndicus

#1 , 09 mei 2018 14:33

Beste,

Ik stel mij de vraag of wij als huurder de beheersvergoeding moeten betalen of dat deze kost eigenlijk voor de verhuurder is.Als ik de vraag aan de syndicus stel zeggen zei mij dat dit uiteraard kosten zijn die voor de huurder zijn,maar ik zou graag van een "derde" die bevestiging hebben zodat ik weet dat ik dit niet ten onrechte betaal.Hieronder het stuk over gemene lasten van ons huurovereenkomst.

In ons huurovereenkomst staat : Buiten de hiervoor bepaalde huur,zal de huurder zijn deel kwijten van de gemene lasten van het gebouw zoals deze zullen berekend worden door de verhuurder.De gemene huurlasten omvatten alle kosten van verbruik en onderhoud betreffende het gebouw en nl. zonder dat deze opsomming beperkend is : het verbruik van water,gas;electriciteit en brandstof,de kosten van onderhoud,van verlichting en andere apparatuur.De herstellingen welke noodzakelijk-en gevolg zijn van inbraak of een poging tot inbraak of van vandalisme vallen ten laste van de huurder.

Alvast bedankt voor de info en hulp.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5928
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 09 mei 2018 14:49

Het syndicus ereloon staat er niet bij.
U moet dat bijgevolg niet betalen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Pifke
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 mei 2018 15:08

Beste Thomas,bedankt voor je snelle reactie.
Ik ken hier echt niets van,maar aan de telefoon vertelde ze(syndicus) mij dat het altijd zo is dat deze kosten door de huurder gedragen worden....misschien dat ze zin : "en nl. zonder dat deze opsomming beperkend is" er iets mee te maken heeft?Wat kan ik het beste doen nu?Terug contact opnemen met de syndicus en nog eens polsen of best eens een gesprek regelen met een advocaat met kennis van deze materie?

Reclame

Meeboo
Berichten: 1488

#4 , 09 mei 2018 15:23

u moet contact opnemen met uw verhuurder om dit uit te klaren en niet met de syndicus

Pifke
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 mei 2018 15:29

Bedankt Meeboo

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 09 mei 2018 15:42

Syndicus vertegenwoordigd eigenlijk de verschillende eigenaars in het gebouw. Indien erf niets voorzien is in uw contract vallen dezer kosten dan ook volledig ten zijne laste

Franciscus
Berichten: 38592

#7 , 09 mei 2018 20:31

""" van inbraak of een poging tot inbraak of van vandalisme vallen ten laste van de huurder."""
Vallen deze kosten niet onder de blokpolis?


Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”