Pagina 1 van 1
Algemene doorekening van onkosten voor opruimen sluikstort
Geplaatst: 08 mei 2018 15:31
door woudmanneke
Ik woon in een complex van 26 appartementen. Onlangs kreeg iedere huurder een factuur voor betalen van onkosten opruiming sluikstort. De veroorzaker van dit sluikstort werd niet geindentificeert. De opruiming geschiedde door eigen personeel van de bouwmaatschappij die de appartementen verhuurt. Het sluikstort lag binnen het domein van het complex.
Wat zegt de wet over deze doorrekening?
Re: Algemene doorekening van onkosten voor opruimen sluikstort
Geplaatst: 08 mei 2018 16:31
door Franciscus
Wat staat er in uw contract over 'bijzondere' kosten.
Wet gaat daar weinig over zeggen want 'goederen' liggen op gemene deel van het complex en die kosten zijn voor de eigenaars / huurders.
Re: Algemene doorekening van onkosten voor opruimen sluikstort
Geplaatst: 09 mei 2018 00:56
door woudmanneke
Noch in het contract, noch in het huishoudelijk reglement staan artikels over bijzondere kosten.
Toch niet normaal dat huurders die niet de veroorzaker zijn van sluikstorten hiervoor financieel moeten opdraaien.
Of zie ik het verkeerd?
Re: Algemene doorekening van onkosten voor opruimen sluikstort
Geplaatst: 10 mei 2018 15:30
door Franciscus
Bouwmaatschappij als in sociale woningmaatschappij?
Re: Algemene doorekening van onkosten voor opruimen sluikstort
Geplaatst: 10 mei 2018 16:25
door mava105
Noch in het contract, noch in het huishoudelijk reglement staan artikels over bijzondere kosten.
Toch niet normaal dat huurders die niet de veroorzaker zijn van sluikstorten hiervoor financieel moeten opdraaien.
Of zie ik het verkeerd?
Wie moet die boete dan wel betalen?
Re: Algemene doorekening van onkosten voor opruimen sluikstort
Geplaatst: 10 mei 2018 19:31
door Franciscus
Is het nu een VME of een sociale organisatie die verhuurd?
Verschillende wetgevingen en mogelijkheden.