Algemene doorekening van onkosten voor opruimen sluikstort

woudmanneke
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Algemene doorekening van onkosten voor opruimen sluikstort

#1 , 08 mei 2018 15:31

Ik woon in een complex van 26 appartementen. Onlangs kreeg iedere huurder een factuur voor betalen van onkosten opruiming sluikstort. De veroorzaker van dit sluikstort werd niet geindentificeert. De opruiming geschiedde door eigen personeel van de bouwmaatschappij die de appartementen verhuurt. Het sluikstort lag binnen het domein van het complex.
Wat zegt de wet over deze doorrekening?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38595

#2 , 08 mei 2018 16:31

Wat staat er in uw contract over 'bijzondere' kosten.
Wet gaat daar weinig over zeggen want 'goederen' liggen op gemene deel van het complex en die kosten zijn voor de eigenaars / huurders.

woudmanneke
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 mei 2018 00:56

Noch in het contract, noch in het huishoudelijk reglement staan artikels over bijzondere kosten.
Toch niet normaal dat huurders die niet de veroorzaker zijn van sluikstorten hiervoor financieel moeten opdraaien.
Of zie ik het verkeerd?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38595

#4 , 10 mei 2018 15:30

Bouwmaatschappij als in sociale woningmaatschappij?

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 10 mei 2018 16:25

Noch in het contract, noch in het huishoudelijk reglement staan artikels over bijzondere kosten.
Toch niet normaal dat huurders die niet de veroorzaker zijn van sluikstorten hiervoor financieel moeten opdraaien.
Of zie ik het verkeerd?
Wie moet die boete dan wel betalen?

Franciscus
Berichten: 38595

#6 , 10 mei 2018 19:31

Is het nu een VME of een sociale organisatie die verhuurd?
Verschillende wetgevingen en mogelijkheden.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”