Niet nalevering van afspraak met Syndicus

NicoDBK
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Niet nalevering van afspraak met Syndicus

#1 , 02 mei 2018 18:56

5 dagen geleden kreeg ik een e-mail van onze syndicus met de vermelding dat ze vandaag gingen langskomen (tussen 9u30 & 17u) omdat ze een plaatsbeschrijving moeten doen van onze appartementen (vooral muren en plafonds) omdat er binnenkort zware werken gaan plaatsvinden in ons gebouw.
Ik ben gans de dag thuisgebleven, hiervoor heb ik zelfs een dag vrijaf moeten nemen van mijn werk. Niemand is bij ons langsgekomen, bij één buur is hij wel langsgegaan maar bij niemand anders. Kan dit zomaar? Hebben de mensen die onnodig vrijaf hebben genomen geen recht op vergoeding omdat wij één van onze vakantiedagen voor niets hebben gebruikt.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
marc mortier
Berichten: 670
Locatie: koksijde

#2 , 04 mei 2018 11:03

Niet erg vriendelijk van de syndicus. Veelal staat in de basisakte dat de eigenaar/bewoner steeds toegang moet verschaffen voor bepaalde werken, dus ook opmetingen, enz.
Normaal maakt de syndicus gebruik van een "loper" maar als vaste bewoner hebben wij een eigen toegangsslot en maakt de syndicus dus een afspraak, die hij nakomt.
Of er een schadeloosstelling kan worden gevraagd vind ik twijfelachtig.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 04 mei 2018 13:48

Kans bestaat dat de syndicus de 'verplaatsing' nog in rekening zal brengen aan de VME.
Mogelijk aan de RvME eens vragen wat er moet betaald worden voor een 'plaatsafstapping' van de syndicus.
Anders als eigenaar uw 'wedde' van die dag vragen in een AS naar syndicus.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”