Hond

valto
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Hond

#1 , 29 apr 2018 07:53

Ik ben eigenaar van een appartement dat ik vroeger verhuurde... De verhuurder heeft het in het verleden bont gemaakt met haar hond en toen werd er beslist in de algemene vergadering dat er voor de huurders liefst geen honden meer toe te laten in de toekomst.
Nu woon ik er zelf, mijn syndicus woont boven mij en doet moeilijk als ik te kennen geef dat ik een hond wil. want hij blijft verwijzen dat er in de algemene vergadering is overeen gekomen om geen honden meer toe te laten...Hij vindt dat honden niet thuis horen op een appartement maar enkel in een huis.In mijn acte staat niets vermeld over honden. Maar ik heb geen andere contracten gekregen bij de aankoop. Hij zegt ook dat de andere mede eigenaars dit kunnen weg stemmen..klopt dit? Want een hond koop ik voor het leven en niet om hem na een tijdje dan maar af te voeren naar het asiel omdat de mede eigenaars het niet willen.
Alvast bedankt voor de tips!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8842

#2 , 29 apr 2018 09:52

Dat kan niet eens gestemd worden, omdat deze regel indruist tegen de wetgeving mbt persoonlijke privacy: Eigenaars van de andere flats kunnen niet bepalen dat een andere eigenaar geen dier mag houden binnen zijn woning. Meldt de syndicus gewoon dat hij/zij zich informeert bij een neutrale juridisch deskundige over deze zaak. Dat je niet graag zou willen dat hij een professionele fout maakt in zijn functie als syndicus.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”