zichtrekening VME

roos1
Topic Starter
Berichten: 2

zichtrekening VME

#1 , 07 mar 2008 13:18

De syndicus beheert de zicht- en spaarrekening van het gebouw. Totnutoe waren er 2 volmachtdragers. Volgens de bank kunnen er nu geen volmachten niet meer worden gegeven aan mede-eigenaars. Wegens discussies wil ik hieromtrent meer informatie.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Pedro
Berichten: 735

#2 , 07 mar 2008 21:15

De syndicus beheert de zicht- en spaarrekening van het gebouw. Totnutoe waren er 2 volmachtdragers. Volgens de bank kunnen er nu geen volmachten niet meer worden gegeven aan mede-eigenaars. Wegens discussies wil ik hieromtrent meer informatie.
De syndicus is als enige aansprakelijk voor zijn beheer. Hij is de organieke vertegenwoordiger van de VME en de enige die volgens de banken op basis van de bepalingen van het burgerlijk wetboek de financiële acties kan voeren. Van grootbanken zoals KBC en Fortis weet ik dat ze sowieso niet meer aanvaarden dat mede-eigenaars handtekeningsbevoegdheid op een rekening hebben. Dit wordt enkel en alleen voorbehouden aan de rechtsgeldig aangestelde syndicus.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”