Grondverdeling

Joshua3
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Grondverdeling

#1 , 21 apr 2018 22:49

Geachte,

IK woon in een appartementsblok met een aangrenzende steeg. De steeg is eigendom voor 1/3 van mij en de overige verdeling van de andere 2 medebewoners.
De steeg vormt de scheiding met een pizzeria. De eigenaar van het pizzeriagebouw waar nu geen handelszaak meer is, beweert in discussies dat hij ook een stuk eigenaar is van de grond terwijl dit niet zo is: notarieel vastgelegd.

Mijn vraag is heel simpel: hij heeft een achteringang via dezelfde steeg. Af en toe zet hij bloembakken aan de buitenkant van zijn achteringang neer. Hij doet dit sluw en zet die net zo kort tegen zijn deur dat als je een verticale lijn naar beneden trekt van de buitenmuur naar de grond; dat de bloembakken binnen de muur vallen. Nu is mijn vraag; heb ik juridisch een poot om op te staan als ik zeg dat die bloembakken daar weg moeten... Of mag hij dit wettelijk omdat die binnen de verticale lijn vallen van zijn muur?

De verstandhouding met deze vent is echter niet goed en hij heeft me ooit bedreigd en fysiek willen aanvallen. Ik heb een melding bij de politie gemaakt maar uit schrik heb ik hen nooit op hem durven afsturen. IK merk dat ik heel snel gewoon lastig ben vanbinnen op mezelf en op hem omdat het zo een profiteur is en zijn agressieve gedrag gebruikt als manipulatie.

Ik wil natuurlijk geen dingen zeggen tegen hem als ik weet dat ik geen poot heb om op te staan.

Graag jullie advies?

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6854

#2 , 22 apr 2018 07:39

Geachte,

..................

Mijn vraag is heel simpel: hij heeft een achteringang via dezelfde steeg. Af en toe zet hij bloembakken aan de buitenkant van zijn achteringang neer. Hij doet dit sluw en zet die net zo kort tegen zijn deur dat als je een verticale lijn naar beneden trekt van de buitenmuur naar de grond; dat de bloembakken binnen de muur vallen. Nu is mijn vraag; heb ik juridisch een poot om op te staan als ik zeg dat die bloembakken daar weg moeten... Of mag hij dit wettelijk omdat die binnen de verticale lijn vallen van zijn muur?
............
Wat ik in dit verhaal niet goed begrijp is : waar staan die bloembakken dan eigenlijk?

Als je een vertikale lijn naar beneden trekt, kan je volgens mij aan de grond enkel vlakbij of op de grens van de grond en de muur terechtkomen. Hoe vertikaal trekt u die lijn? Helt die muur misschien zo heel ver over naar uw gebouw toe?

Sirkii
Berichten: 5396

#3 , 22 apr 2018 12:53

Zeer eenvoudig. Als notarieel geen recht van overgang vastgelegd is en de weg (na landmetermeting indien nodig) volledig van jullie VME is dan ga je met akkoord van de medeëigenaars naar de vrederechter om de afsluiting van zijn uitweg te vorderen.

Reclame

Joshua3
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 apr 2018 14:00

Kan ik fotos of een bijlage hechten aan deze post, dan wordt het duidelijker voor jullie waar het precies over gaat?

Mvg Joris

Joshua3
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 apr 2018 22:45

Bedankt voor de tips... Ik heb besloten om bij verdere vragen me tot de notaris te richten , daar deze de documenten heeft opgesteld.

Met vriendelijke groet,

Joris

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”