Afstand haag van scheidingslijn

RestUnknown
Topic Starter
Berichten: 28

Afstand haag van scheidingslijn

#1 , 19 apr 2018 17:16

Altijd gedacht dat dit 0,5m moest zijn. Buur komt nu klagen dat het eigenlijk 1m moet zijn omdat hij ook zijn serre 1m van de lijn heeft gezet. Na wat verder opzoeken op internet klopt dit, serres moeten inderdaad 1m zijn, hagen maar 0,5m.

De 'goede burenorde' is nu toch al naar de vaantjes, ik heb hem eens goed mijn gedacht gezegd omdat hij altijd over de kleinste dingen zaagt terwijl ik niets fout doe.

Maar voor ik wat verder mijn gedacht ga zeggen als hij nog iets te zeggen heeft, hoop ik wel dat ik juist ben :)?

Bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 19 apr 2018 19:35

De haag moet op minstens 50 cm van de scheidingslijn staan.
Uw buur vergist zich dus.
Maar hoe hoog is die haag?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

RestUnknown
Topic Starter
Berichten: 28

#3 , 19 apr 2018 20:06

Staat nog maar een jaar en is ongeveer een meter hoog. Is er een maximum? Het doel is wel om ze ongeveer 2m te laten worden om geen inkijk meer te hebben.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38587

#4 , 19 apr 2018 20:10

Kijk wat het gemeentelijk reglement zegt of de plaatselijke 'coutumen' bij het vredegerecht

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”