onze buitenmuur als binnenmuur , mag dit ?

racheld
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

onze buitenmuur als binnenmuur , mag dit ?

#1 , 12 apr 2018 12:06

Onze buren ( de zoveelste ) hebben een huis naast ons gekocht dat geen buitenmuur bevat , zij gebruiken onze buitenmuur als binnenmuur , mag dit ?
We zijn gaan kijken en hebben nu al veel schade gezien aan onze buitenmuur

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 12 apr 2018 12:26

Dat snap ik niet . Hoe kan een huis geen buitenmuur hebben, en enkel maar binnenmuren?

Jabbe
Berichten: 586

#3 , 13 apr 2018 16:58

Is jullie woning dieper uitgebouwd dan die van de buren, en zijn ze bezig daar tegen aan te bouwen, waardoor jullie buitenmuur gemeenmuur wordt?
Ik vrees dat er nog serieuze gesprekken met de buren gevoerd zullen moeten worden om tot een duurzame oplossing te komen.

Ik geef alvast dit artikel uit Livios mee in geval het van toepassing is. Verder vond ik ook nog dit:
"In zoverre het om een gemene muur handelt dient overeenkomstig art. 663 BW gehandeld te worden. Beide buren moeten elk voor de helft bij te dragen in de kosten van bouw, onderhoud en herstel. De verdere afwerking komt in aanmerking als kost van de bouw."
informeer je eerst goed wat van wie is (cf. perceelsgrenzen, gemene muur of niet, overschrijding van de grens of niet...); daarna eventueel ook de verzekering aanspreken als dialoog geen zin meer heeft.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”