Mag volmachthebber stemmen op mijn agendapunt

Andy_Swinnen
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Mag volmachthebber stemmen op mijn agendapunt

#1 , 10 apr 2018 11:40

Ik heb het volgende probleempje; Ik ben mede-eigenaar van een appartementsgebouw in Wallonie. Ik vroeg om een agendapunt op de agenda van de AV te zetten maar kon helaas niet aanwezig zijn op de AV. Dus gaf ik volmacht aan een andere bewoner om voor alle agendapunten in mijn naam te stemmen. Mijn agendapunt werd behandeld en de volmacht houder stemde in mijn voordeel. Maar bij mijn naam zie ik staan niet aanwezig ? Indien hier ook ja gestaan had was mijn voorstel aangenomen geweest, nu niet dus. Dus ik sprak de syndicus hierover aan en vertelde hem dat mijn volmachthouder natuurlijk niet enkel "ja" zei in zijn naam maar ook in mijn naam. Zijn antwoord hierop is dat een volmachthebber inderdaad op alle agendapunten in mijn naam mag stemmen BEHALVE de die door mijzelf op de agenda gezet zijn ?!
Dit lijkt mij absoluut niet logisch ? Is dit waar ? Klopt dit juridisch ?

Avast bedankt,
Andy Swinnen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5928
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 10 apr 2018 13:00

Neen dat is niet juist.
Indien u zelf aanwezig zou zijn geweest had u mogen stemmen over uw punt.
Dus waarom zou een volmachthebber dat ook niet mogen?
Vraag de syndicus op welk artikel uit de wetgeving hij steunt om zijn standpunt te verantwoorden.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”