Renovatiewerken met medeeigenaars

VFlicka
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Renovatiewerken met medeeigenaars

#1 , 09 apr 2018 13:33

Voor werken in ons klein appartementsgebouw hebben we een aannemer ingeschakeld.
We hebben enkele offertes gekregen en zijn uiteindelijk in zee gegaan met een vriend van een van de medeeigenaars.

Nu krijgen we de eindfactuur die ongeveer 2000 euro hoger ligt dan de offerte waar we ons op gebaseerd hebben.

Ik vermoed dat de medeeigenaar welke bevriend is met de aannemer enkele extra werken heeft gevraagd (eindfactuur vermeld ook extra werken).

Wij zijn nooit akkoord gegaan met deze extra werken.

Ikzelf heb nooit contact gehad met de aannemer, alle communicatie naar hem toe is via deze medeeigenaar gelopen.

Er is geen syndicus in het gebouw, maar ik beheer wel de rekeningen. Ik heb nooit ergens getekend voor de offerte, we zijn enkel mondeling akkoord gegaan.

Wat zijn de stappen die ik kan ondernemen?
Ik vermoed dat ik het gedeelte van de factuur exclusief de extra werken best gewoon betalen? Maar wat dan met dat extra bedrag?

Mvg,
Wouter

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 09 apr 2018 16:38

Heb je al nagevraagd over welke meerwerken het gaat? Mogelijks waren deze werken ook dringend noodzakelijk. Zonder enige technische achtergrond kan je dat niet weten.
Bvb er wordt een nieuw dak besteld. en op de factuur staat ook de vernieuwing van de dakafloop. Je kan dat werk niet achterwege laten, omdat het bij aanvang niet werd gezien en vermeld op de offerte.


Reclame

VFlicka
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 apr 2018 08:45

adsummam, deze vriend heeft een BVBA.

mava105, de werken bevatten oa extra schilderwerken, voor een extra muurtje. Ik ga niet betwisten dat er meer gedaan is dan ik verwacht had, maar het punt blijft dat dit niet gevraagd was.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”