wetgeving en richtlijnen mede-eigenaar

frank.de.clercq
Topic Starter
Berichten: 1

wetgeving en richtlijnen mede-eigenaar

#1 , 03 mar 2008 20:53

ik ben vorige zaterdag teruggekomen van mijn eerste "algemene vergadering" . We waren niet in aantal.

Wat zijn de gevolgen, vraag ik me zo af ?

Er is geen aktieve "raad van beheer". We zijn rechtpersoon zonder vzw te zijn en zijn ook niet geregistreerd in de Kruispuntbank. Van rechtsonzekerheid gesproken.

De komende vergadering, hoeft niet in aantal te zijn om beslissingen te nemen, me dunkt. Wat maakt dat we met beslisingen kunnen opgezadeld worden die de meerderheid van mede-eigenaars niet lusten.

De vorige "algemene vergadering" heeft meer dan 300 euro gekost.

Ik wil weten waar de richtlijnen te vinden zijn ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Pedro
Berichten: 735

#2 , 03 mar 2008 23:38

ik ben vorige zaterdag teruggekomen van mijn eerste "algemene vergadering" . We waren niet in aantal.

Wat zijn de gevolgen, vraag ik me zo af ?

Er is geen aktieve "raad van beheer". We zijn rechtpersoon zonder vzw te zijn en zijn ook niet geregistreerd in de Kruispuntbank. Van rechtsonzekerheid gesproken. Elke VME heeft of moet een KBO nummer hebben. Vanaf een bepaald jaartal (ben het jaar even kwijt) krijgt elke VME dit automatisch. Statuten van voor deze datum niet. Hier is het aan de syndicus om het nodige te doen.

De komende vergadering, hoeft niet in aantal te zijn om beslissingen te nemen, me dunkt. Wat maakt dat we met beslisingen kunnen opgezadeld worden die de meerderheid van mede-eigenaars niet lusten. De oplossing bestaat er in er voor zorgen dat de eigenaars wel naar de vergadering komen of moeite doen om een volmacht in te vullen zodat geen tweemaal dient te worden samen gekomen. Een tweede vergadering beslist ongeacht het aantal aanwezige of gevolmachtigde eigenaars. Wanneer het niet om onrechtmatige, onregelmatige dan wel bedriegelijke beslissingen gaat, dan worden ze na verval van de protestperiode definitief voor alle eigenaars.De vorige "algemene vergadering" heeft meer dan 300 euro gekost.

Ik wil weten waar de richtlijnen te vinden zijn ?
Wet op de mede-eigendom artikels 577-2 B.W. - 577-14 B.W. + reglement van mede-eigendom opgenomen in de statuten van het gebouw.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”