Kosten rooien bomen

ludwigske
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Kosten rooien bomen

#1 , 25 mar 2018 19:49

Hallo, mijn buurman kwam vragen voor mijn 3sparren inkorten of te rooien omdat hij zonnepanelen wil plaatsen. De bomen staan op meer dan de 2 meter afstand van de scheiding en nog verder van zijn huis Van mij mag hij die bomen afdoen maar hij wil niet opdraaien voor mijn bomen en de kosten . Ben ik verplicht alleen op te draaien voor de kosten of kan ik weigeren zonder bijdrage van hem de bomen te rooien? Mvg, Ludwig

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 25 mar 2018 21:02

De bomen staan 2 meter van de rooilijn en mogen er dus staan. Enkel overhangende takken moet je verwijderen. Je gunt hem dus een gunst als je de bomen verwijdert/inkort. Denk niet dat schaduw door de vrederechter als “overmatige hinder” beschouwd wordt. Buur zal dus een overeenkomst moeten zoeken met u. Hamvraag is dus wat je over hebt voor burenvrede en/of je t zelf eigenlijk niet erg vindt (of juist wel) dat die sparren weg gaan (of blijven).

lukasi
Berichten: 1141

#3 , 26 mar 2018 10:19

Misschien toch maar eens horen achter een kapvergunning.
Zomaar rooien mag niet meer.

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#4 , 26 mar 2018 10:20

of kan ik weigeren zonder bijdrage van hem de bomen te rooien?
Natuurlijk kan u dat. De buur kan u tot niets verplichten, aangezien de bomen er mogen staan.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”