Pagina 1 van 1

Facturen of onkostennota's uitsturen als VME

Geplaatst: 19 mar 2018 22:06
door NielsS
Beste,



Ikzelf ben mede-eigenaar in een VME. Onze syndicus is een VZW die alle mede-eigenaars en huurders omvat.

Voor onze energievoorziening hebben we als VME een subsidieaanvraag ingediend en goedgekeurd gekregen. Het contract werd in naam van de VME ondertekend door de bestuursleden van de VZW die zoals gesteld de syndicus is.

Binnen het project mogen we een bepaald maximumbedrag van de subsidie claimen in de vorm van facturen of onkostennota's voor geleverde manuren die we zelf zullen investeren in het project.

Mijn vraag is nu in welke hoedanigheid we deze facturen of onkostennota's best opstellen en incasseren.

Mag dit in naam van de VME? Of moet de syndicus, in dit geval de VZW, deze uitschrijven?

En is er onderscheid tussen facturen en onkostennota's? Is 1 van beide te prefereren?



Bedankt voor het advies!



Mvg,

Niels.

Re: Facturen of onkostennota's uitsturen als VME

Geplaatst: 21 mar 2018 20:34
door observer
Wij hebben ook een zelf opgerichte vzw als syndicus gehad, maar om syndicus te kunnen zijn moest die vzw zelf mede-eigenaar zijn, dus eigenaar van één kavel ! Dat de leden huurders of mede-eigenaar zijn telde niet.

Bovendien mogen de leden van het bestuur van die vzw geen mandaat hebben binnen de structuur van de VMZ bvb lid raad m-e of commisaris van de rekeningen.

Met de wet van 20.6.10 kwam die vzw in de problemen en is in vrijwillige vereffening gegaan , met de VME als begunstigde...van hun schulden.

Opletten dus, NIET DOEN !!!!!!!!!!