Terrasrenovatie.

7974D00
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Terrasrenovatie.

#1 , 17 mar 2018 16:35

Geachte Heer,Mevrouw

Renovatie terrassen Amelinkxgebouw (194 ap).

Alhoewel de vloeren van de terrassen privaat zijn zoekt de Syndicus in samenspraak met de syndicus alle terrassen af te breken tot op het beton en een volledige nieuwe bevloering te laten leggen .
Kan hij dat laten stemmen in een BAV aangezien de vloer een zuivere privatieve aangelegenheid is.
En indien wel, met welke meerderheid?
Hoogachtend.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 17 mar 2018 16:48

Ja dat kan.
De terrassen kunnen in slechte staat zijn waardoor de draagstructuur die wel gemeenschappelijk is moet worden hersteld.
3/4 meerderheid vis daarvoor vereist.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

7974D00
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 mar 2018 18:18

Dat begrijp ik, maar dat kan eventueel ook langs onderkant gebeuren , als het betonrot niet al te ver gevorderd is en het is alleen de westkant die sporadisch betonrot vertoont.
In ieder geval, bedankt voor je klaar en duidelijk antwoord.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 17 mar 2018 22:56

Neen, men moet het ganse balkon kunnen bekijken. De zettingsvoegen moeten ook kunnen gecontroleerd worden.
Als er vroeger geen toestemming is gegeven om zelf te betegelen zal u die zo wie zo al moeten verwijderen.
Mogelijk moeten de balustrade gezien nieuw regelgeving ook veranderd worden.
In een VME van 15 verdiepingen is dat net ook allemaal gebeurd en zijn ook de brandtrappen ineens aangepakt.
Er is gekozen om overal dezelfde bekleding aan te brengen - werd door een ingenieur architect zeer goed uitgelegd.
Balustrade en bekleding was voor eigenaars - rest voor VME.
Er is zeker één bank die daarvoor leningen uitschrijft aan goede voorwaarden.
Werken werden zeer goed uitgevoerd en een onafhankelijk ingenieursbureau volgde alles zéér naugezet op.
Als het omgeving Antwerpen is - wat ik vermoed - wil ik via PB wel meer doorgeven aan info.
Mocht ik niet bereikbaar zijn via PB laat het dan hier weten dan verander ik mijn instellingen wel eventjes.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”