Syndicus weigert al 2 jaar een AV bijeen te roepen, kloppen mijn stappen?

Harmony
Topic Starter
Berichten: 56
Juridisch actief: Nee

Syndicus weigert al 2 jaar een AV bijeen te roepen, kloppen mijn stappen?

#1 , 14 mar 2018 23:30

Hallo,

Mijn syndicus organiseert al 2 jaar geen Algemene Vergadering meer, zij wil alleen nog maar de rekeningen beheren en dat is het (wat enkel een verbale mededeling is), zelfs de blokpolis is niet in orde, we hebben ons allemaal apart moeten verzekeren.
Ik heb alle mede-eigenaars per brief gecontacteerd (het zijn vooral vakantie panden, dus we zitten over heel België) en een document ter ondertekening bijgevoegd waarin een Bijzondere Vergadering wordt gevraagd met als onderwerp:

- ontslag van de syndicus

-35% van de mensen waren al direct mee (ondertussen al 70%), wij hebben getekend en de syndicus per aangetekend schrijven om een BV gevraagd met de eerste brieven die terugkwamen (35% dus).
Maar zover ik de wetgeving op Syndici kan volgen, heeft zij nog steeds 30 dagen de tijd om ons samen te roepen. Pas daarna mogen we organiseren buiten de syndicus om.

Vraag 1: moeten wij eigenlijk nog wel 30 dagen wachten, gezien die syndicus in overtreding is. Mag ik al geen uitnodigingen sturen voor over 15 dagen zonder rekening te houden met de syndicus ?
We hebben reeds een andere kandidaat syndicus.

Vraag 2: kan zij nu het heet wordt onder haar voeten snel een A.V. organiseren zonder voorrang te geven aan de aanvraag bijzondere?

alvast bedankt voor uw antwoord!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mbbs1024
Berichten: 474

#2 , 16 mar 2018 00:04

Maken een extra 15 dagen dan zo een verschil ?
Als Uw nieuwe potentiële syndicus zijn job kent, zou hij je daar zonder problemen een antwoord op moeten kunnen geven.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”