Honden in een appartementsgebouw

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: Honden in een appartementsgebouw

#16 , 19 mar 2018 13:26

Ik vind het nogal goedkoop om mijn standpunt te linken aan GAIA. Ik heb niets met dit clubje te maken ...
Ik link jou niet aan dat "clubje". Ik zeg enkel dat het hier geen discussie over "dierenleed" is, maar een discussie over overlast die dieren veroorzaken. Je mag gerust uw discussie voeren, maar nu ben je een draadje aan het kapen voor een retoriek die off-topic is. Bespreek gerust deze thematiek in de "praatcafé" sectie van het forum, zou ik zeggen.
Bovendien vraag ik mij af waar jij de kennis vandaan haalt om uitspraken te doen over het geluksgevoel van een willekeurige chihuahua. Dierenpsychologie gestudeerd?
Totaal niet. Het enige wat ik van dieren ken, is of ze al dan niet goed smaken op de BBQ :twisted: . Ik denk ook niet dat de TS iets gevraagd heeft over dierenwelzijn, maar wel over zijn / haar eigen welzijn ivm de overlast die de dieren veroorzaken.

Graag dus terug on-topic. Tenzij je weet zou hebben van een wet die stelt dat het houden van een hond op een appartement per definitie dierenmishandeling is. Maar voor zover ik weet bestaat er geen wetsartikel in die zin.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
tira00
Berichten: 929

#17 , 19 mar 2018 16:56

[quote="ChristophePaus"]Mensen die honden houden in een appartement zijn niet alleen asociaal maar ook heel erg dieronvriendelijk. Er wordt hier door sommigen dikwijls geschermd met het recht om dieren te houden ondanks een evt verbod in hun huurcontract. Er wordt dan beweerd dat vrederechters dit verbod zullen overrulen. Dit laatste is zeker niet stelselmatig het geval. Bovendien is een hond in een appartement vergelijkbaar met een vogel in een (te kleine) kooi. Beide gevallen zijn m.i. een voorbeeld van wreedheid jegens dieren ...[/quote






Heb toevallig wel voor hondentherapeut gestudeerd en ik kan je verzekeren dat een Rottweiler op een appartement waar men 6 verschillende keren per dag een stevige wandeling bij maakt, gelukkiger is dan een hond die de hele dag alleen opgesloten zit in een tuin.

Vind dat u straffe uitspraken durft doen en heel weinig over honden weet.


Ps Gaia is geen dierenbescherming wel een dierenrechtenorganisatie.

ChristophePaus
Berichten: 453
Juridisch actief: Nee

#18 , 20 mar 2018 01:17







Heb toevallig wel voor hondentherapeut gestudeerd en ik kan je verzekeren dat een Rottweiler op een appartement waar men 6 verschillende keren per dag een stevige wandeling bij maakt, gelukkiger is dan een hond die de hele dag alleen opgesloten zit in een tuin.

Vind dat u straffe uitspraken durft doen en heel weinig over honden weet.


Ps Gaia is geen dierenbescherming wel een dierenrechtenorganisatie.
Jouw mening, waarde Tira, is wat dierengeluk betreft, geen sikkepit waardevoller dan die van mij ...
Bij welke overheidserkende instelling heb jij je diploma/certificaat/licentie/attest what-so-ever behaald?

... en wat Gaia betreft, ik heb dat clubje er niet bijgesleurd. Dat deed een ander forumlid.
Ook wordt het mij hier wat te bitsig en zoals Gebruiker21 eerder opmerkte off topic.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#19 , 20 mar 2018 09:52

...en zoals Gebruiker21 eerder opmerkte off topic.
Blij dat je dit inziet. :roll: Dus nu graag terug on topic. Hoewel ik denk dat alles reeds gezegd is: indien een huisdier geen overlast veroorzaakt, kan daar weinig tegen gedaan worden. Als de TS geluidsoverlast ondervindt, moet hij/zij klacht neerleggen bij de politie.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

ChristophePaus
Berichten: 453
Juridisch actief: Nee

#20 , 20 mar 2018 16:14

Blij dat je dit inziet. :roll:
In de virtuele wereld is er blijkbaar echt niet veel nodig om iemand "blij" te maken ...
... maar het weze je gegund, Gebruiker21!

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#21 , 20 mar 2018 16:49

In de virtuele wereld is er blijkbaar echt niet veel nodig om iemand "blij" te maken ...
... maar het weze je gegund, Gebruiker21!
Ook dit is off topic, dus mijn "blijheid" was wat voorbarig, blijkbaar. Nu WEL terug on topic, AUB? :roll: :roll: :roll:
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

ChristophePaus
Berichten: 453
Juridisch actief: Nee

#22 , 21 mar 2018 03:14

Woef ... zo goed?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#23 , 21 mar 2018 09:32

Woef ... zo goed?
Ja, het is al goed. ChristophePaus, het is de bedoeling dat we hier antwoorden op de concrete vragen van de topic starters. Als een topic je een idee geeft voor een andere discussie, kan dit altijd in het praatcafé. Dit topic ging over overlast die honden mogelijk veroorzaken in een appartementsgebouw, niet over het psychologisch welzijn van een dier in gevangenenschap. Uw reacties (zeker de laatste) zijn in mijn ogen dan ook vrij kinderachtig. Laat het dus maar al zo, want veel bijdragen doe je niet in dit topic. :roll:
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

ChristophePaus
Berichten: 453
Juridisch actief: Nee

#24 , 21 mar 2018 12:25

Ik bleef alleen maar reageren omdat ik het niet pik dat een willekeurig forumlid -zonder bevoegdheden- mij de les blijft spellen.
Schoenmaker, blijf bij je leest!
Alhoewel ik er van uitga dat je hierop weer zal reageren met je vingertje in de lucht, kan ik je verzekeren dat nog meer denigrerende opmerkingen van jou mij niet zullen raken en ik kan je bijgevolg verzekeren dat dit mijn laatste mededeling zal zijn in dit topic ...
Je doet maar ...

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#25 , 21 mar 2018 13:29

Ik bleef alleen maar reageren omdat ik het niet pik dat een willekeurig forumlid -zonder bevoegdheden- mij de les blijft spellen.
Je bent er terecht op gewezen dat uw opmerking over dierenleed off topic was. Dat jij die opmerking persoonlijk opneemt is uw probleem.
Schoenmaker, blijf bij je leest!/quote]Inderdaad, blijf on topic!
Alhoewel ik er van uitga dat je hierop weer zal reageren met je vingertje in de lucht, kan ik je verzekeren dat nog meer denigrerende opmerkingen van jou mij niet zullen raken en ik kan je bijgevolg verzekeren dat dit mijn laatste mededeling zal zijn in dit topic ...
Je doet maar ...
Ik heb nergens "denigrerend" gedaan (bewijs met het tegendeel, zou ik zeggen). Iemand erop wijzen dat er een off-topic discussie gestart wordt (en dan ook nog vriendelijk doorverwijzen naar het correcte subforum) kan je moeilijk als "denigrerend" omschrijven. Het feit dat jij je aangevallen voelt en 100% in de verdediging gaat, laat ik voor jouw rekening. Dat jij dit interpreteert als "vingertje in de lucht", is ook voor jouw rekening. Als ik hier iets post, is dat nooit om iemand "te raken" (ik zou niet weten waar dit goed voor zou zijn). Dat jij je dus geraakt voelt, is dan misschien jammer, maar ik kan weinig veranderen aan hoe jij zaken interpreteert of opneemt. Mensen zouden beter eens terug wat meer een olifantenvel kweken, in plaats van bij de kleinste opmerking op hun paard te kruipen. Maar bon, laat bij deze het dierenleed-topic volledig afgesloten zijn in dit draadje. Open de discussie gerust op de plaats waar het thuis hoort, zou ik zeggen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”