STROOIZOUT

stabilo
Topic Starter
Berichten: 18

STROOIZOUT

#1 , 03 mar 2018 08:26

Ik woon op een appartement met ondergrondse garages : om uit te rijden gaat het natuurlijk omhoog. Deze morgen willen uitrijden met de wagen maar door de gladheid is dit niet gelukt en is mijn wagen beginnen achteruitglijden en stond zo schuin op de helling op slechts enkele cm van de muur. Ik kon noch vooruit noch achteruit en blokkeerde zodoende de in- en uitrit van de garages. Ik heb moeten de takeldienst bellen om de wagen er uit te trekken. De man van de takeldienst zei dat dit het werk is van de syndicus = strooien of zout voorzien ! Is dat juist ? Kan ik hiervoor de syndicus verantwoordelijk stellen en moet hij tussenkomen in de kosten ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5414

#2 , 03 mar 2018 09:07

De VME kan altijd vragen aan de syndicus om het onderhoud van de inrij voor zijn rekening te nemen. Hij zal hiervoor een uurtarief in rekening brengen aan de.VME want dat behoort niet tot zijn standaard takenpakket. Ik zie ook,geen reden waarom de VME zou moeten tussenkomen; als je een brug niet opkan wegens ijzel zal de overheid je takelkost ook niet betalen.

Wat je kan doen als VME is de syndicus laten navragen wat het kost om een (duur duur) electrisch of CV gestookt ontijzelingssysteem te laten plaatsen.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 03 mar 2018 10:11

Wat je kan doen als VME is de syndicus laten navragen wat het kost om een (duur duur) electrisch of CV gestookt ontijzelingssysteem te laten plaatsen.
Werkt langs geen kanten.
Bij mijn zoon war er een dergelijk systeem dat werkte op elektriciteit. Als de sneeuwlaag meer dan 3 cm dik was duurde het uuuuren voor dit gesmolten was. Het systeem werkte via een soort externe voeler, die de stroomtoevoer aanschakelde van zodra de temperatuur onder een ingestelde waarde kwam, maar daarom lag er nog geen ijzel of sneeuw. Het systeem werkte dus meer dan 3/4 van de tijd nutteloos, met een torenhoge electriciteits rekening voor de gemeenschap. werd na een paar jaar uitgeschakeld, nadat het al een paar maal stuk geweest was, en er werd overgeschakeld op strooizout. Een klusjesman kwam dat strooien indien nodig.

Reclame

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#4 , 03 mar 2018 11:48

eventueel soort van matten leggen?

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”