Scheur in muur na stoepwerken.

nacs2500
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Scheur in muur na stoepwerken.

#1 , 21 jan 2018 11:46

Geachte

In het najaar waren er stoepwerken en bij het opzetten van kerstboom is me heel grote scheur in muur en klein stukje plafond en langs betrel aan plafond. ik foto's van genomen en dan naar brandverzekering van mijn bank zeiden enkel inboedel. dan contact met gemeentebestuur van wie werken en wanneer juist en contact opgenomen met syndicus, daar dus een brandverzekering voor blokpolis. Nu komen die met antwoord dat het enkel voor gemeenschappelijke delen is en dat ik moet gaan luisteren bij familiale verzekering. Nu is mijn vraag, de scheur bevindt zich in muur dat buitenzijde van appartementsblok is, is die muur gemeenschappelijk goed of is dat een privémuur?

Met vriendelijke groeten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 21 jan 2018 12:45

Het is dus in de voorgevel dat die barst is? Die is inderdaad gemeenschappelijk.
Mogelijks hebben ze uw uitleg niet goed verstaan. Stuur een aangetekende ingebrekestelling aan uw syndicus, en laat hem komen kijken.

nacs2500
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 jan 2018 13:17

zit op hoek van appartementsblok, dus ik heb voorgevel, zijgevel en achtergevel, de scheur bevind zich in de zijgevelmuur (buitenzijde van de muur is er niets te zien, is enkel aan binnenkant).

Reclame

nacs2500
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 jan 2018 09:25

de binnenkant van een zijgevel muur, geen ander gebouw tegen deze muur aangebouwd. Is dat een gemeenschappelijke muur of een privémuur?

Met vriendelijke groeten

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 22 jan 2018 12:24

De zijgevel van een gebouw is gemeenschappelijk, zowel binnenkant als buitenkant. (Tenzij er aan de binnenzijde gipskartonplaten (gyproc bvb) zijn tegengezet)

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”