Vernieuwen ramen

Diefieke
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Vernieuwen ramen

#1 , 19 dec 2017 19:12

Ik ben eigenaar van een appartement en er is sprake van de ramen te vernieuwen. Ik ben niet akkoord met het voorgestelde kleur, kan ik de oorspronkele ramen als enige behouden, en mogen de andere 5 eigenaars dan toch het kleur steken die ik afkeur. Ik ben de enige eigenaar die er ook degelijk woont, de andere 5 worden verhuurd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 19 dec 2017 19:44

Het resultaat van de stemming telt.
U moet volgen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Sirkii
Berichten: 5396

#3 , 19 dec 2017 22:25

De VM kan de kleurkeuze opleggen doch niet de verplichting om je privatieve ramen te vervangen. Je kan dus je bestaande ramen behouden zo lang je wil. Als de nieuwe kleur serieus verschilt van de oude en jij dat niet vinden kunt dan kan je binnen de 4 maand na de VME-beslissing bij de vrederechter je gelijk proberen halen. Gokje: mogelijks gaat de vrederechter akkoord met de plaatsing van nieuwe ramen in de kleur/stijl van de bestaande omdat mogelijks niet alle eigenaars onmiddellijk investeren (zelfs al is een groepsaankoop per appartement goedkoper dan achteraf. Dit behoudt immers de bestaande “mooiheid” van de gevel.

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 19 dec 2017 22:52

De VM kan de kleurkeuze opleggen doch niet de verplichting om je privatieve ramen te vervangen. Je kan dus je bestaande ramen behouden zo lang je wil.


Niet gegarandeerd want:

Art. 577-7.<Ingevoegd bij W 1994-06-30/34, art. 2; Inwerkingtreding : 01-08-1995> § 1. [1 De algemene vergadering beslist :]1
1° bij meerderheid van drie vierden van de stemmen :
e) mits bijzondere motivering, over de werken aan bepaalde privatieve delen, die, om economische of technische redenen, zullen worden uitgevoerd door de vereniging van mede-eigenaars.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Sirkii
Berichten: 5396

#5 , 23 dec 2017 19:23

Klopt natuurlijk. Is er die bijzondere motivering die redenen inroept (bv waterinzijpeling in gemeenschappelijke muren door versleten ramen ?

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”