: kinderdag verblijf gebruikt de inkom van de algemene delen

Marcel_60
Topic Starter
Berichten: 20

: kinderdag verblijf gebruikt de inkom van de algemene delen

#1 , 16 dec 2017 15:12

Er is enkele jaren geleden een kinderdag verblijf op de gelijkvloers verdieping gekomen. Van in de begin is er gevraagd om hun eigen voordeur aan de straatkant te gebruiken. Zij beweerd dat ze deze ingang moet gebruiken VAN DE BRANDWEER?. Terwijl wij denken dat de brandweer bedoelde als nood uitgang. Ze heeft aan de achterzijde nog een uitgang die op de koer van de garages uit komt.
Een voorbeeld: ik sta op de lift te wachten een vreemde is aan het telefoneren en denkt dat ik mee luister en gaat dan maar naar boven waar de appartementen zich bevinden. Bij de vraag wat hij gaat doen, is het antwoord dat ik daar geen zaken mee heb.
Wij hebben een nieuwe syndicus, die zou het probleem oplossen maar 2 jaar verder is er nog altijd niets gebeurd Tot hiertoe is de toestand niet veranderd. Wat kun je er aan doen???

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 16 dec 2017 15:26

Basisakte eens lezen en ook eens contact nemen met brandweer.

Marcel_60
Topic Starter
Berichten: 20

#3 , 16 dec 2017 15:33

Wat zou er in de basis akte kunnen staan dat ze haar voordeur moet gebruiken.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 16 dec 2017 16:59

Vermoedelijk is het kinderdagverblijf gelegen in een commercieel pand en die hebben een een uitgang in de winkel.
de deur naar de gang mag begrepen worden als voor 'bewoners'.
Zeker als die achter de gesloten 2de deur uitkomt.
Maar zoals reeds geschreven wat staat in de basisakte - reglement gebouw en of huishoudelijk reglement.
In een winkel die ik ken is er ook een deur naar de gemene delen maar die is totaal niet bedoeld om klanten binnen te laten.
(personeel zou er eventueel wel gebruik van kunnen maken)

Marcel_60
Topic Starter
Berichten: 20

#5 , 17 dec 2017 15:26

Bedankt, ik ga de akte nog eens door lezen.

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 17 dec 2017 15:43

Mogelijks werd er vroeger reeds toestemming door de AV gegeven om deze toegang te gebruiken. Dus ook alle verslagen van deze AV"s lezen

Marcel_60
Topic Starter
Berichten: 20

#7 , 18 dec 2017 15:51

De eigenaar was deed vroeger de rekeningen. Hij heeft de kelder zelf toegewezen aan de toenmalige huurders. De vroegere eigenaar heeft dit nooit geweten. Zelfs na de verkoop was hij verbaasd dat de kelder niet meer van hem was.
In zijn akte staat hij nog thans in. Ook bij de andere eigenaars staan alle kelders aan gegeven, enkel de gelijkvloerse verdieping heeft ( had) geen kelder.

Franciscus
Berichten: 38583

#8 , 18 dec 2017 15:54

Hoe kan iets wat in uw akte staat niet meer va u zijn?

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#9 , 18 dec 2017 16:46

Als de kelder in u akte staat dan is die van u.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#10 , 18 dec 2017 16:58

Wat heeft dat te maken met de inkom?????
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Marcel_60
Topic Starter
Berichten: 20

#11 , 19 dec 2017 14:33

Sorry, niets, maar dat is dezelfde persoon die ook vindt dat de algemene delen ook voor het kinderdag verblijf toegankelijk is.

Franciscus
Berichten: 38583

#12 , 20 dec 2017 14:06

Wat die persoon vind doet er niet toe.
De aankoopakte en de basisakte nakijken ook het reglement van het gebouw ( wijziging die ten laatste sept 2014 had moeten gebeuren) en het huishoudelijk reglement.
Evenzo de verslagen van de AV's die zijn opgesteld na de basisakte.

Wat de kelder betreft die is van diegene in wiens akte ze staat dus een andere houdt deze bezet zonder recht noch titel. Deze met een AS opdracht geven de kelder binnen de 48 uur na ontvangst brief vrij te maken .... of u kan hem ook verhuren tegen vb € 50 per maand.... dat moet u weten.

Marcel_60
Topic Starter
Berichten: 20

#13 , 21 dec 2017 11:30

Bedankt.Ga ik eerst doen
Mvg
Marcel

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”