betwisting kosten privatief/gemeenschap

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

Re: betwisting kosten privatief/gemeenschap

#16 , 16 dec 2017 09:32

Ik wilde enkel maar uitleggen wat er allemaal kan voorvallen in een VME, en waarvan ik niet meer verwonderd sta.
Letterlijk alles kom je tegen, zelfs mede-eigenaars die een schouw op het dak met wel 3 meter verhogen in metselwerk, omdat hun open haard niet goed trekt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#17 , 16 dec 2017 12:50

Ik wilde enkel maar uitleggen wat er allemaal kan voorvallen in een VME, en waarvan ik niet meer verwonderd sta.
Letterlijk alles kom je tegen, zelfs mede-eigenaars die een schouw op het dak met wel 3 meter verhogen in metselwerk, omdat hun open haard niet goed trekt.
Dat ga ik niet ontkennen. Ik kan met gemak een (semi- humoristisch) boek daarover schrijven.
Het meest recente wapenfeit dat ik heb meegemaakt in gedwongen mede-eigendom is dat een aantal eigenaars een condenserende ketel hebben laten installeren en daarvoor private dubbelwandige afvoerbuizen in de gemeenschappelijke schouw hebben laten plaatsen. Resultaat: de rookgassen van de andere appartementen geraken niet meer afgevoerd wegens veel te kleine resterende schouwdiameter, waardoor die ketels stilvallen.
Hoe leg je dat als verhuurder aan je huurders uit????
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

dakdekker
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#18 , 10 jan 2018 20:52

Omwille ikzelf dak inspecties uitvoer voor te behalen norm 2020 wil ik vooraleerst te vermelden dat u maar 0.75 r waarde moet behalen om in orde te zijn, u kan dit laten vaststellen door een erkend keurings bedrijf waarin alle wettelijke bepalingen zijn opgenomen.
Wat betreft de verdeelsleutel Vme (betaling dak terras hangt af hoe dat het opgenomen is in de akte)privatief of de volledige Vme

Reclame

Sirkii
Berichten: 5395

#19 , 13 jan 2018 19:42

Lees de basisakte: Als de terrassen “privatief gebruik” zijn dan zijn de kosten voor de VME (behalve balustrade etc). Als de terassen “privatieve eigendom” zijn zijn normaliter de kosten voor u. Waarschijnlijk,zal het “privatief gebruik” zijn.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”