gemene delen/schade appartement

appartementsgoeroe
Topic Starter
Berichten: 144
Juridisch actief: Nee

gemene delen/schade appartement

#1 , 13 dec 2017 17:20

Ik heb ik mijn appartement een keukenvloer die verzakt is.
Het is het gevolg van waterschade, namelijk water dat via een versleten loden afdekkap/slab door de gevel tot in de beton en chape onder
mijn vloer is getrokken. Daardoor heeft er zich nu een verzakking voorgedaan omdat de betonstructuur onder de vloer deels verpulvert en gebarsten is en er mogelijk betonrot is.

De blokpols dekt deze schade niet omdat het water via de gevel is binnengedrongen. Nu heeft mijn rechtbijstandsverzekering de VME in gebreke gesteld voor de schade.

Mijn verzekering vraagt me om een bestek van mijn kosten op te sturen. Maar dat is onmogelijk omdat
1. ikzelf niets aan de gemene delen mag laten herstellen aangezien die eigendom zijn van de VME
2. om de omvang van de gebreken vast te stellen moet een deel van mijn vloer verder opengebroken worden

Onder deze omstandigheden -zonder alles bloot te leggen- wil geen enkele aannemer een bestek opmaken voor mijn privatieve kosten.
Maar ik aarzel om te laten opbreken om bestek mogelijk te maken omdat ik dan verwijt kan krijgen de schade vergroot te hebben.

Hoe wordt in dergelijke situaties gehandeld? Ik ben geen bouwdeskundige en sta wat machteloos in deze zaak.
Graag wat raad van verzekeringsdeskundigen met ervaring bouwschade en de regeling daarvan.
Of raad van bouwdeskundigen met ervaring verzekering.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 13 dec 2017 17:41

u eigen verzekering op de hoogte stellen, die zullen een expert aanstellen die zal zeggen wat er moet gebeuren.

als die zegt dat de vloer open moet worden gebroken voor een correcte vaststelling van de schade valt dat niet op uwe kop later

appartementsgoeroe
Topic Starter
Berichten: 144
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 dec 2017 17:48

u eigen verzekering op de hoogte stellen, die zullen een expert aanstellen die zal zeggen wat er moet gebeuren.

als die zegt dat de vloer open moet worden gebroken voor een correcte vaststelling van de schade valt dat niet op uwe kop later
???
Maar het is mijn eigen verzekering die een bestek vraagt!
De syndicus en de VME vragen niets, die steken hun kop in het zand en werden aangeschreven door mijn rechtbijstandsverzekering.

"Mijn verzekering (=rechtbijstand) vraagt me om een bestek van mijn kosten op te sturen. Maar dat is onmogelijk omdat
1. ikzelf niets aan de gemene delen mag laten herstellen aangezien die eigendom zijn van de VME
2. om de omvang van de gebreken vast te stellen moet een deel van mijn vloer verder opengebroken worden"

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”