herstelling lift

Huurder21
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

herstelling lift

#1 , 23 nov 2017 14:09

ik ben woesdag avond thuis gekomen en er hing een nota aan de lift dat ze maandag de lift gingen komen herstellen waardoor hij 11dg buiten dienst is. (ik vind de dit een korte periode om huurders in te lichten) 2de verdiep appartement
het probleem is dat mijn man rolstoel gebonden is en hij dus 11dg geblokkeerd is in het appartement, waardoor hij zijn dagelijkse activiteiten niet kan beoefenen door deze maatregel.
is dit wettelijk? kan ik vragen dat ze hem op hotel steken op hun kosten? kan ik hiervoor iets doen.
heb een mail gestuurd gisteren en vandaag een aangetekende brief dat we hiermee niet akkoord zijn.

kan iemand mij hier dringend mee helpen?

alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 23 nov 2017 15:11

Wat doe je als de lift gewoon defect is ? Als dit noodzakelijke werken zijn die typisch zo lang duren zal je daar vrede mee moeten nemen en zelf een oplossing moeten zoeken (tenzij de mede-eigenaars dit met plezier zouden willen betalen ...) . De notificatieperiode is kort doch misschien werden de noodzakelijke werken slechts die woensdag naar aanleiding van een routine-onderhoud gediagnoseerd.

Je zal tegen woensdag zelf voor een oplossing moeten instaan en best op termijn verhuizen naar een gelijkvloers appartement.

Huurder21
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 nov 2017 15:19

als de lift defect is wordt er direct een herstelling gepland in de 24uur is niet hetzelfe als 11dagen
een oplossing zoeken naar een gelijksvloer appartement dit zal heel snel moeten gebeuren en vind maar iemand die dat zal doen is niet echt een oplossing
de huurwet is niet echt correct ivm zo'n situaties dit is niet echt respectvol

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 23 nov 2017 15:45

Mogelijk zijn er stukken die niet direct meer in voorraad zijn zeker van liften die jaren oud zijn.

Sirkii
Berichten: 5396

#5 , 23 nov 2017 21:05

als de lift defect is wordt er direct een herstelling gepland in de 24uur is niet hetzelfe als 11dagen
een oplossing zoeken naar een gelijksvloer appartement dit zal heel snel moeten gebeuren en vind maar iemand die dat zal doen is niet echt een oplossing
de huurwet is niet echt correct ivm zo'n situaties dit is niet echt respectvol
Begrip voor je frustratie doch ik zou als rolstoelgebruiker nooit afhankelijk willen zijn van een lift en dus verhuizen. Dat lukt natuurlijk niet op een halve week tijd... Contacteer de liftfirma telefonisch of in persoon met de vraag of de grote herstelling geen 3 maand kan uitgesteld worden zodat je tijd hebt om te verhuizen.

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#6 , 24 nov 2017 13:46

Ik ben eerlijk gezegd geneigd mijn voorgangers gelijk te geven. Wat gaat u doen als het brand? De lift mag nooit gebruikt worden in geval van brand...

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”