Berekening provisies

Clubhart
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Berekening provisies

#1 , 20 nov 2017 05:04

De appartementen in ons gebouw hebben verschillende quotiteiten. Toch betaalt elke eigenaar eenzelfde provisie zonder dat dit nadien verrekend wordt. Ik weet dat dit niet correct is want voor mijn andere appartementen gebeurt dat niet zo. Ik zoek een schriftelijke bevestiging
Vriendelijk dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 20 nov 2017 10:48

Krijgen jullie geen kostenafrekening?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Clubhart
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 nov 2017 11:30

Toch wel en daarin zie ik dat de facturen met dat geld betaald worden zodat iedereen hetzelfde deel in die facturen betaald. Er is dus geen afrekening. Het lijk mij logisch dat indien een bepaald bedrag als provisie nodig is dat verdeeld wordt volgens de quotiteiten of dat indien hetzelfde bedrag aan iedereen gevraagd wordt, dit nadien verrekend wordt.

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 20 nov 2017 11:34

Toch wel en daarin zie ik dat de facturen met dat geld betaald worden zodat iedereen hetzelfde deel in die facturen betaald. Er is dus geen afrekening. Het lijk mij logisch dat indien een bepaald bedrag als provisie nodig is dat verdeeld wordt volgens de quotiteiten of dat indien hetzelfde bedrag aan iedereen gevraagd wordt, dit nadien verrekend wordt.
Het totale kostenplaatje moet bij de periodieke afrekening verdeeld worden volgens de quotiteiten en worden verrekend met de reeds gestorte provisie. De werkelijke kosten kunnen immers eerst verdeeld worden nadat ze gemaakt zijn.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Clubhart
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 20 nov 2017 11:41

Bedankt

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”