hondengeblaf

yvonna
Topic Starter
Berichten: 49
Locatie: Aalst

hondengeblaf

#1 , 13 feb 2008 04:46

Nu weet ik het niet meer.
Onlangs heb ik hier raad gevraagd voor het probleem dat ik geen gebruik kan maken van mijn tuin door het schetterend geblaf naast onze oren van de hond van de buren. Ook de deuren openzetten als het mooi weer is gaat ook niet. We kunnen dan in huis elkaar niet verstaan als we praten. Zondag met dit mooi weer hebben we moeten met gesloten deuren zitten met de mensen die op bezoek waren bij ons.
Ik heb al tweemaal de politie laten komen en ze zeggen dat ge er feitelijk niets kunt aan doen???????
Wat zijn de wetten dan feitelijk waard? art. 544 en zelfs een art. 24 van onze stad zegt dat houders van dieren moeten alle diervriendelijke maatregelen treffen om aanhoudend en/ of storend lawaai voor de buur te voorkomen.
Naar de vrederechter gaan heeft men ook al voorgesteld maar volgens de politie moet ik dan eerst een deurwaarder een vaststelling laten doen van het lawaai. Wat zal mij dat niet kosten. Een ander is in fout en ik moet betalen????
Weet iemand raad voor mij aub.

Dank en groetjes yvonna

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Beachcomber
Berichten: 572

#2 , 13 feb 2008 10:28

Om succesvol een zaak te kunnen voeren bij een vrederechteer is het vaststellen van het geblaf door een deurwaarder de meest aangewezen manier van handelen. Dat maakt dat de vaststelling officieel wordt, zodat daarover geen betwisting kan ontstaan. Het is niet noodzakelijk, als u een stapeltje PV's van de politie heeft kan u daar ook al mee weg.

Heeft u al geprobeerd om de buren officieel in gebreke te stellen voor het lawaai van hun hond, dwz. Heeft u uw buren reeds per aangetekende brief in kennis gesteld dat hun hond uw leven bemoeilijkt en dat u ingeval dat het geblaf niet onmiddellijk en vaststelbaar vermindert niet zal nalaten uw rechten als bewoner te laten gelden bij een rechtbank. Meestal helpt dat al (voor even).

Hoedanook, aleer u naar een rechtbank kan dient u de buren in gebreke te stellen, zodat ze officieel op de hoogte zijn dat hun dier u stoort.



Ik heb dit nooit officieel gezegd, maar ik heb een gelijkaardig probleem opgelost met de tuinslang. Elke keer als dat beest begon te blaffen een goedgemikte waterstraal op dat beest. Na twee weken is dat beest zo bang van me geworden dat het wegkruipt achter haar hok als ik de tuin in kom.
Maar ook: dit is juridisch totaal onaanvaardbaar.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”