Welke volgende stappen met onwillige Syndicus

Casis
Topic Starter
Berichten: 56

Welke volgende stappen met onwillige Syndicus

#1 , 04 nov 2017 12:54

Beste,

Na te hebben vastgesteld dat onze professionele syndicus, mijn inziens, zware fouten maakt
- gelogen een contract & weigering tot rechzetting
- geen actie nemen op klachten,
- bestelling gedaan voor niet dringende werken waarvoor hij geen mandaat had
- treed niet op tegen mede-eigenaars die op eigen houtje werken laten uitvoeren aan gemeenschappelijk delen en kosten hiervoor ook doorrekenen. Het is duidelijk dat hij het verdeel en heers principe toepast.

Nu ben ik voor de AV van dit jaar, Mei 2017, eerst ten rade gegaan bij een advocaat. Hij gaf mij de raad, vraag dat hij tijdens de vergadering ook uw opmerkingen duidelijk vermeld en in de notulen opschrijft. Wat ik ook gedaan heb.

Nu weigert de syndicus reeds sinds mei (AV) van dit jaar alle communicatie & stand van zaken over dringende zaken te communiceren.

In augustus heb ik 2 maal telefonisch aan het secretariaat doorgegeven dat we nog steeds geen verslag en afrekening hebben ontvangen van de laatste AV. In september is er door 2 eigenaars een mail verstuurd me de vraag dit verslag & afrekening door te sturen. 10 oktober is er dan een aangetekende verzonden met de vraag dit verslag door te sturen en een stand van zaken te geven van de dringende werken.


Zonder reactie. Wat zijn mijn volgende opties? Vredegerecht? Andere rechtbank? En wat kan ik hiervan verwachten of eisen?

Alsvast bedankt!

Cas

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 04 nov 2017 13:40

Indien er consensus is tussen de mede-eigenaars om de syndicus af te zetten lijkt dat me de gemakkelijkste en op langere termijn beste oplossing.
Met dergelijke slecht presterende syndicus kan het toch geen probleem zijn om daar een meerderheid voor te vinden?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 04 nov 2017 16:36

Gaat het hier over een professionele syndicus of een mede-eigenaar die deze rol op zich heeft genomen.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38599

#4 , 04 nov 2017 21:39

Telefoneren helpt niet op zijn minst mail en nog beter een Aangetekend schrijven.
Hoeveel eigenaars /appartementen in blok?
Samen een BAV samenroepen.
viewtopic.php?f=87&t=32560

Plus bovenaan deze rubriek zelf ook de wetgeving.

Casis
Topic Starter
Berichten: 56

#5 , 05 nov 2017 07:33

Gaat het hier over een professionele syndicus of een mede-eigenaar die deze rol op zich heeft genomen.
Het gaat om een professioneel syndicus!

Casis
Topic Starter
Berichten: 56

#6 , 05 nov 2017 07:38

Indien er consensus is tussen de mede-eigenaars om de syndicus af te zetten lijkt dat me de gemakkelijkste en op langere termijn beste oplossing.
Met dergelijke slecht presterende syndicus kan het toch geen probleem zijn om daar een meerderheid voor te vinden?
Consensus tss eigenaar is moeilijk omdat minstens 2 eigenaars hun boekje te buiten zijn gegaan. Hier bedoel ik mee: niet dringende werken (verfraaiing) aan gemeenschappelijke delen zonder voorgaande toestemming van de AV en natuurlijk op kosten van de VME..

marc mortier
Berichten: 670
Locatie: koksijde

#7 , 05 nov 2017 10:15

Alhoewel mijn ervaring terzake weinig positief is, zou ik toch een klacht neerleggen bij het BIV. Dan weten die mensen in Brussel ook eens ( te meer ) dat het niet overal rozengeur en maneschijn is.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”