ex-huurder geeft problemen

mdepiere
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

ex-huurder geeft problemen

#1 , 30 okt 2017 10:41

Dag allen

Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met de volgende zaken:

Ik heb een ex-huurder die nooit betaald heeft en die na lang proberen net voor de verplichte uithuiszetting vertrokken is.
Hij heeft sleutels gehouden, afval achtergelaten en zelfs zijn gevoeg gedaan in de lavabo.
Dit alles heb ik laten schieten met het oog om vooruit te gaan.
Maar ik heb nu nog wel een aantal problemen waar ik veel last van heb;

1. Ex-huurder heeft bedrijven gevestigd: Dit heeft hij illegaal gedaan. In het contract stond dat hij dit niet mocht doen. Het probleem is dat hij hier ook schulden op maakt en er dus constant deurwaarders aan de deur staan. Ik ben hem als persoon laten schrappen door de politie en zij zouden dit ook doen voor de verschillende bedrijven.
--> Zijn hier nog stappen die ik moet zetten om dit tot een goed einde te laten komen?

2. De deurwaarder heeft foutief mijn slot vervangen: Dezelfde deurwaarder die de uitzetting voor mij geregeld heeft, is in een gelijkaardige zaak van één van de gevestigde bedrijven het appartement binnen gegaan en heeft het slot vervangen, wat mij veel last gaf. Terwijl ze wisten dat deze persoon daar niet meer was. De sloten die ik had laten vervangen door iets heel degelijk zijn nu vervangen door een prutsslotje. De deurwaarder verwijst mij naar de slotenmaker, maar die zegt dat de deurwaarder opdracht gaf en zij niet verantwoordelijk zijn.
--> Heeft iemand hier ervaring mee?

Bijkomstig ben ik, begrijpelijk, furieus met de huurder die mij zoveel last heeft bezorgd. Maar ik krijg te horen van overal dat ik niets meer kan doen. Het geld dat ik van hem zou moeten krijgen kan alleen gevorderd worden als hij zijn inkomsten aangeeft, wat hij niet doet.
Hij is dit waarschijnlijk nu bij iemand anders aan het doen of zelfs bij veel plaatsen.
-- Hoe kan ik zorgen dat niemand anders hier last van heeft?

Bedankt voor de hulp!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 30 okt 2017 15:57

2- Deurwaarder die ergens binnen moet zijn en de bewoners zijn afwezig, dan laat hij gewoon slot uitboren door slotenmaker en vervangen door een goedkoop slot (teneinde geen grote kosten te maken.
Uw duurdere sloten zal je aan de huurder moeten vragen, maar een kei kan je niet stropen

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 30 okt 2017 16:51

Hier is de deurwaarder toch in de fout gegaan.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

mdepiere
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 nov 2017 10:36

2- Deurwaarder die ergens binnen moet zijn en de bewoners zijn afwezig, dan laat hij gewoon slot uitboren door slotenmaker en vervangen door een goedkoop slot (teneinde geen grote kosten te maken.
Uw duurdere sloten zal je aan de huurder moeten vragen, maar een kei kan je niet stropen
Het probleem is dat de huurder weg is en ik waarschijnlijk nooit iets van het geld ga zien.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”