Kan ik appt en garagebox aan 2 verschillende mensen verkopen

adesmedt
Topic Starter
Berichten: 1

Kan ik appt en garagebox aan 2 verschillende mensen verkopen

#1 , 10 feb 2008 09:28

10 jaar geleden heb ik een appartement en garagebox in zelfde gebouw aangekocht.
Dit staat als 1 geheel in de akte van aankoop vermeld. Nu staat mijn appartement te koop en potentiële kopers willen vaak de garagebox er niet bij. Bewoners in de straat zijn echter wel gegadigd.

Volgens de mede-eigenaars van het gebouw zou ik de garage niet aan mensen mogen verkopen die niet tot het gebouw behoren. Huidige bewoners zijn echter ook niet geïnteresseerd om het te kopen.

De syndicus verleent weinig medewerking en zeggen alleen dat ik het niet apart mag verkopen. In de straat zijn er echter voldoende appartementsgebouwen waar garageboxen in handen zijn van niet bewoners. Het lijkt me dus geen onmogelijke taak.

Mag ik de garage apart verkopen en zo ja, welke stappen moet ik juridisch ondernemen om dit correct af te handelen?

Met vriendelijke groet,

Annemie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
DobsonLaw
Berichten: 8

#2 , 08 mar 2008 15:01

Geachte,

Een en ander zou moeten nagezien worden in de statuten van het gebouw om hierover uitsluitsel te kunnen verlenen naar U toe.

Beste groeten.

Pedro
Berichten: 735

#3 , 08 mar 2008 17:40

10 jaar geleden heb ik een appartement en garagebox in zelfde gebouw aangekocht.
Dit staat als 1 geheel in de akte van aankoop vermeld. Nu staat mijn appartement te koop en potentiële kopers willen vaak de garagebox er niet bij. Bewoners in de straat zijn echter wel gegadigd.

Volgens de mede-eigenaars van het gebouw zou ik de garage niet aan mensen mogen verkopen die niet tot het gebouw behoren. Huidige bewoners zijn echter ook niet geïnteresseerd om het te kopen.

De syndicus verleent weinig medewerking en zeggen alleen dat ik het niet apart mag verkopen. In de straat zijn er echter voldoende appartementsgebouwen waar garageboxen in handen zijn van niet bewoners. Het lijkt me dus geen onmogelijke taak.

Mag ik de garage apart verkopen en zo ja, welke stappen moet ik juridisch ondernemen om dit correct af te handelen?

Met vriendelijke groet,

Annemie
Beste,DobsonLaw (die ik ken en uitermate bedreven is bouwrecht waaronder appartementsmede-eigendom) heeft u het antwoord al gegeven. Wanneer de statuten idd in die zin zijn opgesteld, dan dienen deze (en meer dan waarschijnlijk ook de quotiteiten,...)voorzeker te worden gewijzigd. Een beslissing van een AV dringt zich op maar zonder goede juridische begeleiding zal dit niet zo evident zijn, zeker niet als er tegenstand is.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”