Isolatie zijmuur

Teddybeer
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Isolatie zijmuur

#1 , 17 okt 2017 12:41

Mijn buur zijn huis is een verdiep hoger dan het mijne.
De zijmuur van dit verdiep komt uit aan mijn plat dak.
Nu is mijn buur deze muur aan het laten isoleren.
Het is wel zijn muur.
Isolatie en betonplaten.
De totale dikte van dit alles is 16,5 centimeter.
Nu is mijn vraag, hoe dik mag deze muur worden geisoleerd.
Want hij komt wel 16,5 over mijn perceel.
Moet ik daar eerst toestemming voor geven.
Moet hij mij vergoeden.
Hij heeft dit trouwens ook allemaal laten uitvoeren zonder dat wij er iets van wisten.
Hij zij dat hij alleen maar dakwerken ging uitvoeren.


Mvg,
Jos

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 okt 2017 15:16

Dit is wel op u grond (eigendom), kon hij dit niet van binnen uit op zijn eigendom !

Veel zouden dit zeker niet moeten weten, en zouden naar de vrederechter stappen, en hij zou het boeltje kunnen afbreken, en zeker zonder u toestemming te plaatsen
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jabbe
Berichten: 586

#3 , 17 okt 2017 15:39

Het onderwerp kwam reeds aan bod: Isolatie plaatsen op buitenmuur en Isolatie gemene muur na afbraakwerken aanpalende woning

Voor het isoleren van mijn buitenmuur heb ik eerst toestemming gevraagd aan mijn buur. Daarna laten we dat akteren zodat bij een verkoop en bij beschadiging geen betwisting ontstaat. Mijn buur aan de andere zijde gaf geen toestemming, dus kan ik enkel aan de binnenzijde isoleren. Tenslotte neem ik een deel van hun eigendom af al dan niet zonder compensatie.

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#4 , 17 okt 2017 15:52

Dit kan de buur niet zonder toestemming.
Je kan twee zaken doen,
Ofwel geef je toestemming met compensatie, dit kan gevolgen hebben bij latere verkoop.
Ofwel stel je u gebuur in gebreke met een AS en eis je de verwijdering van de aangebrachte isolatie op u eigendom.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”