Parlofoon in appartement - gemeenschappelijk?

Lieven Broos
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Parlofoon in appartement - gemeenschappelijk?

#1 , 09 okt 2017 19:15

Ik ben vrijwillig syndicus in ons appartementsgebouw dat 6 appartementen telt. Een van de bewoners meldt dat de parlofoon in haar appartement defect is. Volgens haar behoort de parlofoon tot het gemeenschappelijk deel van de VME.
Ik vind hierover geen duidelijk uitsluitsel in het Algemeen Reglement van mede-eigendom en het Huishoudelijk Reglement.
Kan u mij informeren of de parlofoon inderdaad deel uitmaakt tot de gemene delen en de herstelling dus ten laste van de VME moet worden uitgevoerd?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 09 okt 2017 19:58

Parlofoon in appartement is privatief bij mijn weten. Het gemene gedeelte staat beneden.
Model dat men op de draden plaats is ieder voor zich.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 09 okt 2017 20:10

Klopt: de binneninstallatie IN het appartement is privatief. De bedrading in de muren en het bellenbord is gemeenschappelijk.
Zo werd er een paar jaar geleden een dergelijke installatie vernieuwd in in mijn appartement waarvan ik mede-eigenaar ben. Syndicus liet ons de keuze uit 3 verschillende modellen, waaruit iedere mede-eigenaar vrij kon kiezen (Kleurenscherm of ZW scherm of handenvrij) en natuurlijk ook zelf te betalen.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”