Pagina 1 van 1

Geen warm water ! Help !

Geplaatst: 08 okt 2017 14:42
door Miguel
We wonen in een nieuwbouw appartement sinds 1 jaar. (hoogste verdiep / 5°)
Gekocht van promotor die het bouwde met aannemer die dan ook met onderaannemers werkte.
Sinds ruime tijd hebben we geen warm water meer omdat blijkt dat een pomp defect is. De onderliggende appartementen hebben het probleem niet.
Na klacht bij de syndicus blijft het echter zonder gevolg....'ze zijn er mee bezig' (wie weten we niet).
Er is al wat getelefoneerd tussen syndic, aannemer en plaatser maar er gebeurd niets....
Hoe krijgen we hier een oplossing voor ???
Normaal wordt dit probleem toch gedekt door de waarborg, of niet ?
WIE is nu verantwoordelijk voor de oplossing ? We zijn het ping-pong spelletje beu.
Dank voor de hulp,

Re: Geen warm water ! Help !

Geplaatst: 08 okt 2017 15:39
door mava105
Stel bouwpromotor en syndicus AANGETEKEND in gebreke.
Wat is dat toch tegenwoordig? Kunnen we niet meer schrijven. De mensen denken blijkbaar enkel nog aan telefoneren. Van een aangetekende brief hebben ze blijkbaar nog nooit gehoord.
Het is het enige middel waarbij je een bewijs hebt tegenover de vrederechter.
Zelfs een mailtje heeft meer bewijskracht. Liever geruime tijd zonder warm water zitten in plaats van een mailtje of een SMSje te sturen, en na hoogsten 2 of 3 van die, een aangetekende brief met een uiterste termijn voor een oplossing , en dan naar de vrederechter. Dan zal uw zaal wel vooruit gaan. Door 10 x aan te telefoon liggen te leuteren zal je geen warm water hebben :evil:
Syndicus is meert dan waarschijnlijk nog aangesteld door bouwheer, die zal dus geen poot uitsteken om zijn broodheer niet voor het hoofd te stoten.