Bezwaar verslag algemene vergadering mede-eigendom

preda
Topic Starter
Berichten: 70
Juridisch actief: Nee

Bezwaar verslag algemene vergadering mede-eigendom

#1 , 07 okt 2017 16:37

Beste,
Tijdens de tweede oproeping van AV mede-eigenaars was ik samen met een andere eigenaar aanwezig (ik had ook een volmacht van een andere eigenaar, wat maakte dat ik meeste stemmen had, dit ter zijde)

De vergadering en beslissingen waren dus verantwoord, gezien de eerste oproeping niet doorging.
Echter de syndicus en de andere eigenaar hebben mij gepushed om de werking van de reserve fonds op te heffen, van 2500 euro naar 5000 euro, met de uitleg dat dit noodzakelijk is in kader van de wetgeving van in 2020, die de zegt dat de daken onder bepaalde manier geïsoleerd moeten zijn.
En gezien ze een immens groot bedrag nodig hebben tegen dan, zouden de eigenaars aan denken deze reserve nu op te trekken.
Ik vermeld dat dit zelfs niet opgenomen was op de agenda en dat totaal onverwacht was voor mij.
Ik heb getekend dat ik mee eens was omdat een harde discutie ontstaan is en dat ik geen uitweg zag op dat moment.
maar echter sta ik niet achter deze beslissing ondanks het feit dat ik deze notulen getekend had.
De dag nadien heb ik een mail gestuurd naar de syndicus en die andere eigenaar om te zeggen dat ik nog altijd niet eens ben met deze beslissing en dat ik wens mijn handtekening te niet te doen.
Er is geen reactie op gekomen (ondertussen 8 dagen nadien), integendeel het verslag van AV zijn nu per post gestuurd naar alle 17 eigenaars. (we hebben dit verslag ook ontvangen per post).
De vraag is: hoe kan ik terugkomen officieel op mijn handtekening. Ik was op moment van vergaderen niet mee eens en nadien nog minder.
Ik heb alleen getekend onder druk langs de kant van syndicus en de andere aanwezige eigenaar. (tijdens deze vergadering was er nog een persoon aanwezig iov van de syndicus)
Kan deze beslissing te niet gedaan worden op basis van het feit dat dit niet op de agenda stond en dat niet zomaar ineens moet beslist worden over renovaties (al dan net in het kader van de wetgeving) of verhogen van de reservefond, wat ook niet op de agenda stond.

Ik wil bezwaar aantekenen en dit verslag laten vernietigen wegens bovenstaande punten.

Hoe pak ik dit aan?
Alvast bedankt
Mvg,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 07 okt 2017 23:01

Had u volmacht van de niet aanwezige eigenaar om daarover akkoord te geven?
Normaal bij nieuw punt dat niet op agenda staat moeten dacht ik alle eigenaars hun akkoord geven.

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#3 , 08 okt 2017 18:12

U kan een verslag niet laten vernietigen omdat u zich bedacht heeft. een verslag is wat het is : een weergave van de feiten en beslissingen die zich op dat moment voor deden. u ontkent niet dat betrokken agendapunt een meerderheid in de vergadering kreeg. u erkent zelfs de notulen getekend te hebben. het verslag is niet meer dan een weergave daarvan. het verslag weigeren annuleert de beslissing niet...
Uw contactname met syndicus is onvoldoende grond om dit te herzien.

Elke mede-eigenaar kan, binnen de vier maanden na de algemene vergadering, aan de rechter vragen onrechtmatige beslissingen van de vergadering te vernietigen. Dit kan dus niet gewoon beslist worden na een berichtje naar de syndicus!
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame


Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”