Ik onderhoud als enige eigenaar het gebouw

HUla
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Ik onderhoud als enige eigenaar het gebouw

#1 , 06 okt 2017 11:46

Twintig jaar lang heb ik op eigen initiatief als eigenaar van een gelijkvloers de inkom onderhouden.
Schilderen, behangen, problemen oplossen. Ik heb hiervoor altijd zelf de kosten gedragen.
Hetzelfde gebeurde met de kelder. De reden was de onverschilligheid ten aanzien van netheid en onderhoud van de drie andere eigenaars, waaronder de syndicus.
Onze visies over netheid zijn te uiteenlopend!
Ook dit jaar had ik de gang op eigen kosten behangen en de gevel geschilderd.
De gemene delen vanaf het eerste verdiep zijn erg verwaarloosd geweest door de jaren heen.
De syndicus heeft echter besloten dat ik het behangpapier (van 40 € de rol) terug moet verwijderen, want er is op de jaarlijkse algemene vergadering besloten dat de gang geschilderd zal worden.
Kan ik gedwongen worden om de verfraaiingswerken die ik te goeder trouw heb aangebracht en die de uitstraling, orde en netheid van het gebouw ten goede komen te verwijderen?

MVG
HUla

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 06 okt 2017 11:54

Jazeker.
Zonder toelating mag u niets wijzigen aan de gemene delen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

mava105
Berichten: 22269
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 06 okt 2017 12:10

Was jij dan niet aanwezig op de AV waarin over de schilderwerken werd besloten?

Reclame

HUla
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 okt 2017 12:28

In de akte staat dat de AV gehouden moet worden op 14 juni.
Dit jaar was ze later dan voorzien en ik kon niet aanwezig zijn.
Vermits we met vier eigenaars in één gebouw zitten en er drie akkoord gingen met de schilderwerken had mijn stem in dit debat hoe dan ook overbodig geweest.
Ik betreur het dat ik gestraft wordt wegens verfraaingswerken en ik in al die jaren geen verhaal had tegen de algehele verwaarlozing .

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”