Gemeenschappelijke tuin vs hond

iota
Berichten: 830

Re: Gemeenschappelijke tuin vs hond

#16 , 05 okt 2017 11:17

Er is een gemeenschappelijke tuin en ik dacht, oh leuk, dan kunnen we daar spelen en daar kan hij daar ook zijn behoefte doen.
Ik heb zelf een hond, maar wist toch niet wat ik las...
Een gemeenschappelijke tuin is geen hondentoilet en u moet zorgen dat uw hond geen overlast veroorzaakt. Dat laatste is wettelijk afdwingbaar. De klagende buur kan desnoods naar de vrederechter stappen en deze hoeft geen hondenhater te zijn om in het nadeel van TS te oordelen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#17 , 05 okt 2017 11:41


Hier wordt enkel gereageerd door vooringenomen hondenhaters, die vooral hun eigen opinie rond bazuinen.
Laat u vooral niet puchen door die ene bewoner,
U hebt ook betaald voor uw stukje tuin.
Dit is, dacht ik, een juridisch forum, niet het forum van woefwoef.be.....
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

tira00
Berichten: 929

#18 , 05 okt 2017 13:43




Dit is, dacht ik, een juridisch forum, niet het forum van woefwoef.be.....
Ik heb nochtans tot nu toe geen enkele wettelijke regel gelezen hier in de antwoorden, over het gebruik van een van de eigenaars van een gemeenschappelijke tuin om zijn hond te laten lopen.

Elk antwoord gaat over de overlast van uitwerpselen, terwijl er nu geen sprake is van overlast: die is er alleen in de hoofden van degene die antwoorden.
Vraag me dan ook af wie er hier eigenlijk emotioneel antwoord....

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#19 , 05 okt 2017 14:00

Urineren in een tuin (of het nu door een mens of een hond is), is overlast. Daar is niets emotioneels aan. In uw eigen tuin doe je natuurlijk wat je wil, maar je hond laten urineren in een gemeenschappelijke tuin, is geen normaal gebruik van die tuin. Dit heeft helemaal niets met emoties te maken, maar met gezond verstand.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

iota
Berichten: 830

#20 , 05 okt 2017 15:37

Elk antwoord gaat over de overlast van uitwerpselen, terwijl er nu geen sprake is van overlast: die is er alleen in de hoofden van degene die antwoorden.
In de openingspost staat nochtans letterlijk:
Er is een gemeenschappelijke tuin en ik dacht, oh leuk, dan kunnen we daar spelen en daar kan hij daar ook zijn behoefte doen.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#21 , 05 okt 2017 15:43

Als de topic starter er voor kan zorgen dat na het plasje of de grote boodschap van de hond, alles opgeruimd wordt, zodat niemand in de urine of resten van de uitwerpselen die niet konden opgeraapt worden, kan trappen, en ook het gras of beplanting er niet onder lijdt (met andere woorden, er is geen overlast), mag de hond daar gerust zijn behoefte doen, maar ik zie totaal niet in hoe de topic starter de urine terug uit de tuin gaat verwijderen, om maar iets te zeggen? Dit is praktisch gewoon niet haalbaar.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”