Scheuren in muur ten gevolge bouw appartementen naast huis

bob57004
Topic Starter
Berichten: 2

Scheuren in muur ten gevolge bouw appartementen naast huis

#1 , 03 okt 2017 10:26

Beste,

Onlangs is men begonnen met de bouw van 8 appartementen naast mijn huis. Bij het boren van de putten voor de fundering is mijn aanbouw waar mijn keuken zich bevindt begingen scheuren op de plaatsen waar aanbouw tegen huis komt. Op het moment zelf waren er scheuren van 0,5 cm te zien. Heb direct de aannemer verwittigd en foto's genomen van de scheuren. De aannemer is langs geweest en heeft nota genomen van de scheuren die op het moment van aankomst aannemer bijna niet meer te zien waren doordat het gebouw zich min of meer terug zijn plaats is gekomen. Ook het behang van de keuken verbergt den ik de scheuren maar het gebouw is wel degelijk van het hoofdgebouw gescheurd. Ter info er is wel degelijk een plaatsbeschrijving op vraag van de aannemer geweest voor aanvang van de werken. De aannemer zij mij bij aankomst dat ik niets moet ondernemen en dat hij alles ging regelen. Nu onlangs is hij terug geweest en zei dat hij de scheuren die zichtbaar waren ging dichten en overschilderen en ook de vloer die een stukje omhoog was gekomen door de werken ging hij herstellen. Nu is mijn vraag moet ik hiermee tevreden zijn of moet ik eisen dat hij zijn verzekering inschakelt. Ik be 60 jaar en denk dat ik hier gans mijn leven niet ga wonen en ik denk dat als ik het huis verkoop er een verlaging van de verkoopprijs zal zijn indien die scheuren de kopers in het oog vallen.
Is het eventueel mogelijk een schadevergoeding te eisen .


Dank bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 03 okt 2017 10:54

Eens een barst, altijd een barst.
Eens een gebouw een zetting heeft meegemaakt en er een barst is verschenen, is het zeeeeer moeilijk die barst terug weg te werken. Je kan ze overschilderen, overpakken, overgehangen: op een dag zal ze altijd terug zichtbaar worden.
Die barst zit doorgaans door de hele dikte van de muur. Je krijgt ze enkel weg door de muur op die plaats te hermetselen

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 03 okt 2017 20:14

Uw verzekeringen in kennis stellen - hopelijk hebt u dat al gedaan.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”