Syndicus onbereikbaar/nalatig

jfm
Topic Starter
Berichten: 4

Syndicus onbereikbaar/nalatig

#1 , 02 okt 2017 11:01

Hallo,

Ongeveer een jaar geleden heeft onze syndicus zelf zijn mandaat overgedragen aan een nieuwe, door hem voorgestelde syndicus. De syndicus kon het aantal dossiers en de moeilijkheden niet meer opvolgen gaf hij aan. Tijdens de eerste weken verliep dit prima.

Nu is er in ons appartementsblok al 3 jaar een probleem met het dakterras van de bovenste bewoners. Hierdoor sijpelt water bij ons binnen en is de kamer quasi onbruikbaar. De hele blok was bij aankoop helemaal gerenoveerd, waardoor er is eerst 2,5 jaar een geschil/juridische procedure werd ingezet om de bouwheer/aannemer aansprakelijk te stellen. Omdat dit echter bleef aanslepen en de kosten te hoog opliepen, werd met de bewoners besloten om de procedure stop te zetten en voor de korte pijn te kiezen: de herstelling zelf bekostigen. Op de VME in mei 2017 werd hiervoor dan ook mandaat gegeven aan de syndicus. Deze beloofde eerst herstelling voor het bouwverlof, dan augustus, september en ondertussen zijn we reeds oktober en de winter komt eraan. De syndicus is amper te bereiken en negeert de laatste weken zelfs steevast mijn oproepen. Wanneer hij (door met ander telefoonnummer te bellen) wel bereikbaar was, is er telkens een excuus. Ik heb zelf reeds contact opgenomen met mogelijke herstellers die hij zelf in mei noemde. Sommigen hebben al contact gehad met hem maar ook zij kunnen hem nu niet meer bereiken.

Wij zijn wat wanhopig want alle bewoners willen de zaak van de herstelling nu eindelijk achter hun laten. Kunnen wij iets ondernemen om het heft in eigen handen te nemen en de herstelling te laten uitvoeren? Heeft het zin dat ik bv. een soort volmacht vraag aan de medebewoners waarin zij toestemming geven om de uitvoering van de werken te mandateren aan een voorgestelde dakwerker en mits hun goedkeuring van de offerte?

Daarnaast hebben we ook recht op een schadevergoeding van de blokpolis verzekering voor de herstelling van de schade in ons eigen appartement. De expert is hiervoor reeds vorig jaar langs geweest en heeft een uitkering goedgekeurd. Een jaar later hebben we nog niets ontvangen maar het bedrag zou wel uitgekeerd zijn aan de rekening van de VME. De syndicus beloofde opnieuw al meerdere malen het bedrag over te maken maar doet dit niet.

Verder is er ook nog geen enkele verslag bezorgd aan de bewoners van de algemene en bijzondere algemene vergaderingen die hebben plaatsgevonden.

Wat kunnen we doen om dit zo snel mogelijk op te lossen?

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Tope
Berichten: 916

#2 , 02 okt 2017 18:30

Ik stuurde je een PB.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”