gemeenschappelijke deel afsluiting (offerte)

amadeus
Topic Starter
Berichten: 56

gemeenschappelijke deel afsluiting (offerte)

#1 , 01 okt 2017 22:50

Ik en mijn buur gaan in onze tuinen een draadafsluiting laten plaatsen. Ik ga met mijn buur de prijs van de afsluiting delen die op de grens staat en zou dan dus best 2 offertes vragen, elk op afzonderlijke naam. Maar hoe doe je dit best?
Vraag je een offerte aan voor de helft van de afstand van de grenslijn ( als we bijvoorbeeld 50m gemeenschappelijke hebben elk 25m) of moet wettelijk gezien de hele gemeenschappelijke lengte erop staan omdat dit eigenlijk eigendom van beide is? Anders heb je zogezegd maar betaald voor de helft van de afstand en dus maar garantie voor de helft van het deel?

Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 02 okt 2017 09:14

Maak het toch niet ingewikkelder dan het is.
Vraag een factuur voor de hele afsluiting te delen door 2. Zo heb je een bewijs dat je eigenaar bent van de volle lengte van de afsluiting.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 02 okt 2017 09:34

Je maakt het ingewikkelder dan het is, zie tekst Mava105.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

lirec
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 okt 2017 11:21

tip om alles vlot te laten verlopen:
-bespreek met je buur exact wat jullie willen laten zetten (soort draad/aflsuiting , hoogte, palen om de x-meter, start & eindpunt, opties als bovenpaal/schopbetonplaat/..... Bespreek ook welke/hoeveel aannemers je offerte laat maken, wie zijn tuin gebruikt wordt voor aanbreng materiaal,....
-laat een aannemer in afsluitingen komen kijken naar het terrein => deze maakt automatisch een geheelofferte, detail welk deel voor welk huisnr is.
-na de werken ontvangt ieder een factuur voor zijn gedeelte

amadeus
Topic Starter
Berichten: 56

#5 , 03 okt 2017 00:12

Maak het toch niet ingewikkelder dan het is.
Vraag een factuur voor de hele afsluiting te delen door 2. Zo heb je een bewijs dat je eigenaar bent van de volle lengte van de afsluiting.
De hele afsluiting verschilt voor mijn tuin en zijn tuin daar deze verschillende lengtes bedragen. Dus dan een factuur op mijn naam vragen voor de volledige lengte van mijn tuin?

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 03 okt 2017 09:43

Vraag gewoon 2 facturen aan uw aannemer. Een eerste voor XX meter die gemeen zijn met uw buur, en een tweede voor de rest (heb je daar geen buur?)

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”