wie betaalt de opvraging voor de financiering bepaalde werken

bartman
Topic Starter
Berichten: 21

wie betaalt de opvraging voor de financiering bepaalde werken

#1 , 25 sep 2017 11:58

Toen ik destijds eigenaar werd van een appartement kreeg ik al meteen van de syndicus openstaande opvragingen die de vorige eigenaars nog niet betaald hadden. Ik heb deze betaald

Heden anno 2017 heb ik mijn appartement verkocht en datum akte was 11.08.2017. Ik heb evenwel nog 2 voorschotfacturen van de syndicus ontvangen met als datum 01.07.2017 en als vervaldag respectievelijk 15.08.2017 en 15.09.2017.

Bestaat er een mogelijkheid dat ik een deel van deze opvragingen doorschuif naar de nieuwe eigenaar? (Uiteindelijk heb ik destijds ook nog openstaande opvragingen van de vorige eigenaar betaald). Bestaat er ergens eeb formule?



Alvast bedankt
Bart

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 25 sep 2017 12:14

De syndicus is verplicht alle nog openstaande rekeningen aan de notaris kenbaar te maken

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#3 , 25 sep 2017 12:15

Enkel opvragingen vanaf het verlijden van de akte kunnen ten laste worden gelegd van de nieuwe eigenaar.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

bartman
Topic Starter
Berichten: 21

#4 , 25 sep 2017 12:32

maar ik heb wel destijds achterstallige opvragen van de periode 2001-2003 betaald ofschoon al deze opvragen als datum hadden voor dat ik eigenaar werd.
Ik heb nog een document van de syndicus waarin hij schrijft
Het spijt me u te moeten meedelen dat wij op geen enkele wijze officieel in kennis zijn gesteld van de verkoop van het betrokken appartement. De verkopers hebben ons zelfs nooit verwittigd van het overlijden van mevrouw XX (naam eigenarers) en hebben dus de eigendomsoverdracht naar hen toe nooit gemeld.

De afrekeningen van vorig jaar (de brief was dus van 10 maart 2005) en de opvragingen tot en met het 3e kwartaal 2004-2005 werden allemaal verstuurd naar de vorige eigenaar maar kwamen niet terug.

Nu ja waarschijnlijk vertel ik hier vijgen na pasen , maar vroeg me af of ik dat destijds had moeten betalen

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#5 , 25 sep 2017 16:37

Neen. Met de notariële akte in de hand was dat eenvoudig te bewijzen geweest.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”