Domicilie op 2 adressen?

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

Re: Domicilie op 2 adressen?

#16 , 19 sep 2017 12:53

Ze zijn belust op het heffen van leegstandtaks of tweede verblijftaks, dat is oh zo doorzichtig.
In beroep gaan bij de Raad voor Vergunningsbetwistingen lost dit probleempje op:
http://www.dbrc.be/raad-voor-vergunningsbetwistingen
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#17 , 19 sep 2017 12:56

[Er is daar op geen enkele manier over gecommuniceerd geweest. .
Is het dan niet uw taak om even met die mensen gaan te praten? Of verwacht jij dat ze tot bij u komen.
Maak een afspraak op de betreffende dienst en je zal antwoorden krijgen als je met goede argumenten aankomt.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#18 , 19 sep 2017 14:30

Geen idee of je tegen die weigering in beroep kan gaan, of eisen dat de argumentatie deftiger is? Ik kan me niet voorstellen dat een rechter zou zeggen "Aja, de reden "we denken dat u andere intenties hebt" is goed genoeg om dit te weigeren!".
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#19 , 19 sep 2017 14:35

Zoals ik reeds schreef kan men beroep aantekenen tegen een ongunstige beslissing.
Beroepsinstanties zijn Bestendige Deputatie en de Raad voor Vergunningsbetwistingen.

zie ook bijvoorbeeld: https://www.adlex.be/nl/team/4125-chris ... e_bierkaai

TS schreef: "Advies provincie was nochtans gunstig. Wat nu?"

>>>>>Klacht neerleggen bij de Bestendige Deputatie. Op grond van hun eerder gegeven advies zullen ze de beslissing van de gemeente vernietigen! :D :D :D
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#20 , 19 sep 2017 16:21

Neem eens contact op met de bevoegde ambtenaar, maak desnoods een nieuw dossier met een nieuwe reeks foto's en duidelijkere plannen voor en na

bisbro
Topic Starter
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

#21 , 19 sep 2017 18:14

Bedankt allemaal, ik heb hier toch enkele goede en bruikbare tips gelezen en ga nu aan de slag. Ik laat hier weten hoe het afloopt.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”