Werken bij buren veroorzaken schade

gouranga
Topic Starter
Berichten: 36

Werken bij buren veroorzaken schade

#1 , 13 sep 2017 21:06

Er zijn werken gestart in de tuin van mijn buur. De aannemer is echter heel onvoorzichtig tewerk gegaan en berokkende schade aan mijn afsluiting.
De afsluiting staat op mijn eigendom.
De aannemer is met een graafmachine tegen ten minste 3-4 betonnen platen gereden waardoor deze niet meer in een rechte lijn staan.
Ten minste twee betonnen platen zijn gesneuveld.

Het gebouw naast me bestaat uit 3 appartementen die ten minste 2 eigenaars hebben. De eigenaars wonen niet op het adres.
Ik beschik niet over adres gegevens.

Vooraan de woning staat een haag als afsluiting tussen de 2 percelen. Volgens mij staat de stam van de haag op de perceelgrens. Toen ik de woning kocht was de haag er al en ook de vorige eigenaars weten niet of de haag gemeenschappelijk is.

Een van de eigenaars is komen vragen of die weg mocht omdat die te fel over stak en hierdoor waren de klinker werken niet mogelijk.
Er is mondeling overeen gekomen dat de haag weg mocht op kosten van de buur.
Nu komt een van de eigenaars hier op terug en bovendien heeft deze persoon op eigen houtje de haag langs zijn kant geschoren met als gevolg dat de taxus haag volledig bruin ziet langs die kant.

De buren hebben 3 jaar niet omgekeken naar de haag. Ik heb de haag 3 jaar onderhouden.

Hoe zorg ik ervoor dat de gelede schade hersteld wordt?
Mag een buur zo maar een gemeenschappelijke haag scheren tot op de stam bijna?
Kan ik de schade door een externe partij laten vaststellen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 14 sep 2017 09:02

Volgende lente wordt die haag terug groen, tenzij je nog voor de winter aan de slag wil met een pot groene verf.

http://moneytalk.knack.be/geld-en-beurs ... 87447.html

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”