omheining buren (offerte/document)

amadeus
Topic Starter
Berichten: 56

omheining buren (offerte/document)

#1 , 07 sep 2017 08:25

Hallo iedereen

Ik ben overeengekomen met mijn buur om de omheining op de scheidingslijn te plaatsen.
Echter ga ik er pas binnen 2 a 3 jaar bouwen waardoor we (momenteel) mondeling overeengekomen zijn dat ik de helft van het bedrag (deel scheidingslijn) pas zou geven als we bouwen.
Echter heeft mijn buur nog een buur waarmee hij ook de kosten zal delen. Het komt er dus op neer dat mijn buur een offerte zal aanvragen waarbij zowel ik als zijn andere buur betrokken zijn.
Omtrent deze situatie heb ik een paar vragen

1) Moeten er 3 namen (mijn buur, ikzelf en zijn buur) op de offerte/het contract staan met de tuinaannemer omdat het op sommige vlakken een omheining van ons 3 betreft. Of hoe gaat dit in zijn gang? Daar ikzelf dus maar een klein aandeel zal hebben van de gehele offerte.

2) Ik wil ook nog iets op papier zetten dat ik mijn buur pas zou betalen als ik er effectief kom wonen. Hoe doe je dit het best zodat juridisch achteraf geen geschillen mogelijk zijn van beide kanten.

3) Als uit antwoord 1 blijkt dat ik mijn naam best op de factuur zet, kan de buur dan toch eisen dat ik mijn deel al betaal niettegenstaande we in vraag 2 zijn overeengekomen dit pas te doen wanneer we bouwen?


Als er nog andere punten zijn waarop ik moet letten laat maar weten.

Alvast bedankt

groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 07 sep 2017 09:11

Maak het toch niet ingewikkelder dan het is. Tuinaannemer maakt 3 offertes en 3 facturen, één voor iedere betrokkene. En waarom zou jij pas willen betalen als je pas aan het bouwen bent, binnen 2 jaar?

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#3 , 07 sep 2017 14:07

Dat is inderdaad een regeling die op niets trekt.
Wie gaat bv uw buur betalen als u de grond verder verkoopt?
Uw regeling met de buur geldt niet voor de nieuwe eigenaar want dat is een onderhandse overeenkomst tussen
twee partijen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”