snoeien van klimplanten

odbw
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

snoeien van klimplanten

#1 , 05 sep 2017 23:56

Geachte,
Tussen mijn gebuur en mezelf heb ik vele jaren geleden een 2 meter hoge afsluiting geplaatst bestaande uit betonpalen en platen. We zijn toen beiden overeengekomen dat ik de afsluiting ( dubbele platen met versiering erop) zou plaatsen en ik heb deze dan ook volledig betaald mits ons beiden goedkeuring.

Mijn gebuur heeft aan zijn zijde een gedeelte van die afsluiting laten begroeien met klimop en een bruidssluier plant. Beide planten zijn nu groot en hebben nu een hoogte van meer dan 2 meter bereikt en hangen +/- 1,5 meter over de omheining naar mijn zijde toe. ook de klimop plant boort zich een weg tussen de spleten in de omheining naar mijn zijde toe met het risico dat palen en platen uit elkaar gedrukt worden.

Ik zou deze overhangende planten willen verwijderen maar dat is het probleem.
als ik het overhangende gedeelte op mijn zijde van die klimplanten verwijder, wat ik misschien niet mag, en ze bij mij in de afval groene container dump dan moet ik betalen voor het ophalen door DIFTAR van het snoeisel en het zijn mijn planten niet.

Mag ik deze plant verwijderen op mijn grondgebied, dus aan mijn zijde van de omheining? zo ja zit ik met het probleem van kosten voor verwijdering nl. deponeren in onze groene afvalbak wat ik moet betalen.
Mag ik vragen aan mijn buurman om deze overhangende planten te verwijderen zodanig dat hij de kosten voor het snoeisel moet betalen, dus deponeren in zijn afval groene bak welke de diensten DIFTAR regelmatig komen ophalen en waarvoor een jaarlijkse vergoeding vereist is.

Wat indien mijn buurman deze plant niet wil snoeien? wat indien mijn buurman wel wilt snoeien maar niet het snoeisel in zijn groene bak wilt deponeren, dus niet wilt betalen voor het snoeisel.

We zijn beiden goede geburen en ik zou eerst de juiste informatie willen bekomen vooraleer ik de vraag om te snoeien aan mijn buurman stel.
ikzelf heb enkele regels van het veldwetboek gelezen maar ik ben ervan overtuigd dat mijn buurman daar geen aandacht aan schenkt dit wegens onwetendheid. Beiden zijn we goede geburen, nu al gedurende 15 jaar, hebben nog nooit woorden gehad maar vooraleer ik de vraag aan mijn buurman stel om te snoeien moet ikzelf volledig op de hoogte zijn van wat mag en niet mag.
spijtig dat ik geen foto's kan meesturen met deze berichtgeving maar indien u deze foto's alsnog kunt gebruiken om mijn probleem te verduidelijken zend ik ze jullie op het email adres zoals door u dan meegedeeld.
Graag antwoord,
Met vriendelijke groet,
odbw@telenet.be

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”